صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و نه - ۲۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و نه - ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبـــار

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت ابوالشهیدین
حاج سیدجواد حجازی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت ابوالشهیدین حاج سیدجواد حجازی را تسلیت گفتند. در پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جناب حجت‌الاسلام حاج سیدعلی‌اصغر حجازی، آمده است: «درگذشت پدر بزرگوار جنابعالی، مؤمن مجاهدِ صادق و ابوالشهیدین مرحوم آقای حاج سیدجواد حجازی رحمة‌الله‌علیه را به شما و والده گرامی و اخوان محترم و دیگر بازماندگان و دوستان و همکاران آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم. مجاهدت‌های پیش از انقلاب و خدمات گسترده و مداوم ایشان در دوران جمهوری اسلامی، حسنات ارزشمندی است که رحمت و مغفرت الهی را نصیب آن مرحوم خواهد کرد بمنّه و فضله.»
حاج سید جواد حجازی پدر شهیدان سید جعفر و محمدباقر حجازی و از یاران دیرین امام و رهبری و مدیرعامل مؤسسه دارالایتام مهدیه بود که روز گذشته در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر این مرحوم دیروز با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور برگزار شد. گفتنی است، قرار است پیکر مرحوم حجازی در مشهد مقدس تدفین شود.  محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس دستگاه قضا و بسیاری دیگر از سران و مسئولان کشوری و لشکری نیز با صدور پیام‌هایی، درگذشت مرحوم حاج سید جواد حجازی را به حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر حجازی تسلیت گفتند.
 
آیت‌الله نکونام تشییع و تدفین شد
آیت‌الله علی نکونام گلپایگانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز پنجشنبه دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. در پی این اتفاق، دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در پیامی با تسلیت درگذشت عالم وارسته و فقیه انقلابی، آیت‌الله علی نکونام تصریح کرد: آن مرحوم در طول حیات علمی پربار خود از محضر فقهای مبرز و علمای صاحب‌ضمیری بهره برد و خویشتن نیز شاگردان دانشمندی را تربیت نمود که باقیات صالحات ایشان به شمار می‌آید.
همچنین صبح دیروز پیکر آیت‌الله نکونام پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، بر دستان مردم قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تشییع شد و در حرم کریمه اهل بیت(ع) آرام گرفت.

اولین نماز جمعه تبریز
به امامت حجت‌الاسلام مطهری‌اصل
مراسم معارفه حجت‌الاسلام «احمد مطهری‌اصل» به عنوان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام ‌جمعه تبریز، هفته گذشته با حضور حجت‌الاسلام «محمد محمدی‌گلپایگانی» رئیس دفتر مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد. به فاصله یک روز پس از مراسم معارفه نیز روز گذشته اولین نماز جمعه آذربایجان‌شرقی به امامت حجت‌الاسلام مطهری‌‌اصل برگزار شد. نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه‌های اولین نماز جمعه خود با بیان اینکه همه آماده خدمت به رئیس‌جمهور منتخب هستیم، از دکتر مسعود پزشکیان خواست از همه افرادی که آماده خدمت به کشور هستند استفاده کند. وی تأکید کرد: رئیس‌جمهور همچنین باید در راستای منویات رهبری، راه شهید رئیسی را ادامه دهد و همه ما برای سرافرازی ایران و ملت انقلابی کنار رئیس‌جمهور هستیم.
 
اعلام زمان و جزئیات مراسم تنفیذ و تحلیف
مراسم تنفیذ و اعطای حکم رئیس‌جمهور چهاردهم و آغاز به‌ کار رسمی رئیس‌جمهور منتخب روز یکشنبه هفتم مرداد‌ماه ۱۴۰۳ با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، این مراسم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام نیز در آن حضور خواهند داشت.
پیش از این نیز اعلام شده بود مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در پیشگاه نمایندگان مردم روز سه‌شنبه نهم مرداد‌ماه برگزار خواهد شد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در این‌باره با اعلام خبر تشکیل کارگروه مشترک با حضور نمایندگان معاونت اجرایی مجلس، وزارت امور خارجه و علی نجفی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور برای دعوت از میهمانان و برگزاری مراسم تحلیف گفت که این کارگروه کار دعوت از میهمانان را در حوزه خارجی آغاز کرده و در حوزه داخلی نیز علاوه بر میهمانانی که در قانون اساسی صراحتاً دعوت از آنها ذکر شده و میهمانانی که به صورت سنتی در مراسم تحلیف دعوت می‌شوند، سایر میهمانان با نظر کارگروه مشترک تعیین ‌شده برای برگزاری این مراسم، دعوت خواهند شد.

در مراسمی با حضور سرپرست ریاست جمهوری
905 دستگاه خودروی امدادی
به ناوگان هلال احمر ایران ملحق شد
 صبح پنجشنبه طی مراسمی که در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و با حضور سرپرست ریاست جمهوری و مدیران ارشد جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد، 905 دستگاه خودروی امدادی به صورت رسمی به ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ملحق شد. این خودروها که شامل آمبولانس و خودروهای امداد و نجات هستند، در دولت سیزدهم خریداری و ترخیص شدند تا در سرعت‌بخشی به عملیات‌های مختلف پایگاه‌های جمعیت هلال احمر سراسر کشور برای نجات و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حوادث به کار گرفته شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی