صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و نه - ۲۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و نه - ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در ایران

ثبت گرمای ۵۳ درجه‌ای با رطوبت ۸۵ درصدی در بوشهر
بوشهر- در روزهای اخیر افزایش دمای هوا تا 53 درجه و شرجی و رطوبت 85 درصدی، وضعیت نامساعد جوی را برای مردم استان بوشهر رقم زده است.
زهرا راستگو، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بخش «‌شبانکاره» با ۵۳ درجه به عنوان گرم‌ترین نقطه این استان و رطوبت و شرجی با ۸۵ درصد در بنادر گناوه و دیر ثبت شده است. وی افزود: در این مدت شهر برازجان مرکز دشتستان ۵۱ درجه بالای صفر و در اهرم و خورموج مراکز شهرستان‌های تنگستان و دشتی نیز ۴۷ درجه ثبت شده است. معاون توزیع و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: علاوه بر شهرهای یاد شده، رطوبت هوا در بوشهر ۷۰ درصد و دمای هوا نیز ۴۰ درجه بالای سانتیگراد ثبت شده است. راستگو ادامه داد: با توجه به افزایش دمای هوا همراه با رطوبت و شرجی، قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب ممکن است مشکلات گرمازدگی را بویژه برای سالمندان، کودکان و بیماران ایجاد کند.

هشدار وقوع سیل در مازندران
ساری- مدیریت بحران استانداری مازندران درباره بارش‌های رگباری، احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و ریزش سنگ تا روز یکشنبه (۲۴ تیرماه) در دامنه‌ها و ارتفاعات استان هشدار داد.
حسینعلی محمدی‌شیرکلایی افزود: بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، با فعالیت ناپایداری‌های محلی و همرفتی، تا اواخر وقت یکشنبه ۲۴ تیر‌ماه شاهد رگبار و رعد و برق پراکنده، وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ در مناطق تحت‌تأثیر (دامنه‌ها و ارتفاعات استان) خواهیم بود.  وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی و وقوع سیلاب منطقه‌ای و محلی، پرآب شدن رودخانه‌ها، صاعقه و ریزش سنگ و اختلال تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی از تبعات فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود. مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محورهای کوهستانی و هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند. همچنین در این مدت کوهنوردان و طبیعت‌گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضاهای باز جداً خودداری کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی