از گوشه و کنار ایران

مرگ پسر 8 ساله زیر چرخ‌های تراکتور
 سقوط پسر بچه از روی تراکتور و ماندن زیر چرخ‌های آن، منجر به مرگ دلخراش کودک شد.
سرهنگ مجید یگانه‌پور فرمانده انتظامی‌شهرستان شیروان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر فوت پسر بچه هشت ساله در زمین‌های کشاورزی یکی از روستاهای بخش قوشخانه شیروان، بلافاصله مأموران پاسگاه انتظامی‌حلواچشمه و نیروهای امدادی به محل اعزام شدند. طبق اظهارات پدربزرگ کودک مشخص شد پسر بچه از روی تراکتور در حال حرکت به پایین سقوط کرده و تراکتور از روی وی رد شده است.
فرمانده انتظامی‌شهرستان شیروان گفت: سوار شدن روی تراکتور که فاقد هرگونه حفاظ برای جلوگیری از سقوط است بارها باعث حادثه‌های تلخ شده و انتظار می‌رود کشاورزان به این نکته دقت کنند که از سوارکردن سرنشین به خصوص کودکان روی تراکتور فاقد حفاظ خودداری کنند.

برادرکشی به خاطر اختلافات خانوادگی
مرد کینه‌جو که به‌دنبال اختلافات خانوادگی، برادر کوچک‌تر خود را کشته بود در کرمانشاه دستگیرشد.
سرهنگ علی کرمی‌رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: پس از وقوع قتل جوانی ۳۱ ساله در شهر کرمانشاه با سلاح گرم، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات شبانه‌روزی خود موفق به شناسایی قاتل و محل اختفای وی در یکی از محلات حاشیه‌ای کرمانشاه شده و در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر کردند.
متهم که مردی ۴۲ ساله است در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل اعتراف و انگیزه‌اش را اختلافات خانواگی عنوان کرد.

کلاهبرداری 45 میلیارد تومانی با ترفند واردات خودرو
 کلاهبردار حرفه‌ای در شهرستان خرم‌آباد که با ترفند واردات خودروهای خارجی ۴۵۰ میلیارد ریال از۲۳ نفر دریافت و فرار کرده بود با تلاش پلیس دستگیر شد.
سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی‌لرستان در جمع خبرنگاران، گفت: در پی مراجعه و شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی به هویت معلوم با ترفند واردات خودروهای خارجی و نماینده شرکت‌های خودروساز اقدام به دریافت پول به‌منظور ثبت سفارش از آنان کرده است موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و بلافاصله کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان مخفیگاه متهم را در یکی از روستاهای شهرستان خرم‌آباد شناسایی کردند اما متهم به محض مشاهده مأموران با خودرو اقدام به فرار کرد که در نهایت طی یک عملیات تعقیب و گریز، خودرو متوقف و متهم دستگیر شد.

3 کشته در خودروی حامل سوخت
واژگونی خودروی سواری در محور دو راهی جیرفت - بم سه کشته برجا گذاشت.
دکترحمید بارانی رئیس اورژانس بم گفت: ساعت 8 و نیم صبح پنجشنبه گذشته خودروی پژوی۴۰۵ که حامل سوخت قاچاق بود واژگون شد و دو زن و یک مرد جان باختند.
همچنین سروان نعیم مفلحی رئیس پلیس راه بم – زاهدان دراین رابطه گفت: سرعت بالای خودروی شوتی باعث واژگونی و مرگ این سه نفر شد.

غرق شدن مادر و پسر در رود کارون
یک مادر و فرزند در رودخانه کارون در بخش زیبا و گردشگرپذیر سوسن شهرستان ایذه غرق شده و جان خود را از دست دادند.
حسین مرادی بخشدار سوسن گفت: این خانواده چهار نفره شامل پدر، مادر و ۲ فرزند حوالی ساعت ۱۳ پنجشنبه به بخش سوسن رودخانه کارون رفتند که به علت بالا آمدن آب مادر و پسر ۱۲ ساله‌اش غرق شدند اما پدر و فرزند دیگر این خانواده نجات یافتند.
وی افزود: آب این رودخانه معمولاً دراین فصل به‌علت رهاسازی از سد بالا می‌آید و در کنار رودخانه نیز تابلوها و علایم هشداردهنده و همچنین آژیرهشداردهنده وجود دارد که اغلب مردم به این علایم بی‌توجه هستند.

واژگونی پاژن با 9 سرنشین
یک دستگاه خودروی پاژن لندرور در محور اشنویه - ارومیه واژگون و ٩ نفر از سرنشینان آن مصدوم شدند.
حمید محبوبی مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: این حادثه صبح پنجشنبه در محور اشنویه - ارومیه و در نزدیکی روستای گرکاشان رخ داد و یک دستگاه پاژن واژگون شد و ٩ نفر از سرنشینان آن بشدت مصدوم شدند. نجاتگران پایگاه امداد و نجات عین‌الروم هلال احمر اشنویه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی، مصدومان را به مرکز درمانی انتقال دادند و علت این حادثه توسط پلیس راه استان در دست بررسی است.مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: در این فصل برخی رانندگان مشغول جابه‌جایی کارگران کشاورزی هستند و به صورت غیرمجاز بر تعداد سرنشینان خودروها می‌افزایند که لازم است اصول ایمنی و رانندگی با سرعت مناسب را رعایت کنند.

حمله به سوپرمارکت با قطع انگشتان دست
عاملان حمله شبانه به سوپرمارکتی در بلوار توس مشهد که انگشت دست صاحب مغازه را قطع کرده بودند دستگیر شدند.
سرداراحمد نگهبان جانشین فرمانده انتظامی‌خراسان رضوی گفت: در پی انتشار تصاویری از حمله شبانه به یک سوپر مارکت در محدوده بلوار توس، دستورات ویژه برای پیگیری سریع پرونده صادر شد. پلیس در اقدام ضربتی عاملان حمله به سوپر مارکت را دستگیر کرد و تحقیقات با دستور مرجع قضایی برای روشن شدن علت و انگیزه متهمان و روشن شدن چگونگی ماجرا ادامه دارد. دراین حمله انگشتان صاحب سوپر مارکت قطع شده است.

دستگیری 2 اخلالگر اقتصادی در کرج
 دو نفر که با ‏اخلال در نظام اقتصادی اقدام به کلاهبرداری ۱۰۲ میلیارد تومانی کرده بودند، ‏دستگیر شدند.
سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی‌البرز با اعلام جزئیات این خبر اظهار کرد: مدیریت یکی از بانک‌های استان علیه یک شرکت به اتهام اخلال در نظام ارزی شکایت کرده بود که رسیدگی به موضوع به صورت تخصصی در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت. در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد شرکت مذکور بابت خریدهایی که داشته و سررسیدهایی که موعد آن فرا رسیده بود اقدام به رفع تعهد ارزی نکرده و با این کار در نظام ارزی اخلال ۱۰۲ میلیارد تومانی ایجاد کرده است. مأموران نیز با دستورات قضایی دو نفر را دستگیر کردند. متهمان بلافاصله نسبت به ارائه مستندات رفع تعهدات به واحد ارزی بانک مربوطه اقدام و پرونده برای تعیین تکلیف و اتخاذ تصمیم لازم قضایی به دادسرای عمومی‌و انقلاب ناحیه یک شهرستان کرج ارسال شد.

جستجو
آرشیو تاریخی