دوربین مداربسته راز ربودن 2 برادر را فاش کرد

گروه حوادث/ مرد جوان که با دو برادر اختلاف مالی داشت برای گرفتن سفته‌های میلیاردی آنها را با همدستی دوستش ربود، اما فیلم دوربین مداربسته همسایه، راز این آدم‌ربایی را فاش کرد.
چندی قبل دو برادر به اداره یازدهم پلیس آگاهی مراجعه و شکایت آدم‌ربایی خود را مطرح کردند. یکی از آنها گفت: من و برادرم صاحب یکی از شرکت‌های صادرات و واردات در شمال تهران هستیم. ساعتی پیش یکی از دوستان قدیمی‌که شریک کاری ما نیز محسوب می‌شود از طریق تماس تلفنی دعوتمان کرد تا برای برگزاری جلسه به شرکتش برویم. هنگامی‌که من و برادرم به آنجا رسیدیم، او به همراه فردی ناشناس با چاقویی که در دست داشتند در پارکینگ ساختمان ما را هدف ضرب و شتم قرار دادند و به یکی از اتاق‌های شرکت بردند و با تهدید‌های فراوان مجبورمان کردند تا سفته‌های میلیاردی امضا کنیم، بعد هم ما را آزاد کردند.
پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در دادسرای جنایی، تیمی‌از کارآگاهان اداره یازدهم وارد عمل شدند و برای تحقیقات میدانی به شرکت موردنظر در شمال تهران رفتند اما متهمان فیلم‌های دوربین‌ مداربسته را پاک کرده‌ بودند.
تیم جنایی در گام بعدی با اقدامات گسترده اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم، متوجه شدند شریک ‌کاری این دو برادر جوان به‌خاطر مسائل مالی اختلافات شدیدی با آنها دارد.
در بررسی‌های بیشتر مشخص شد، یکی از همسایه‌های ساختمان دوربینی را در پارکینگ جا‌سازی کرده بود که متهمان از وجود آن بی‌اطلاع بودند. در بازبینی فیلم لحظه به لحظه وقوع جرم آدم‌ربایی فاش شد. بنابراین کارآگاهان به دنبال کشف این سرنخ مهم در هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی، متهمان را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند. آنها ضمن ابراز پشیمانی به جرم آدم‌ربایی با انگیزه مالی اعتراف کردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی