گردهمایی اهالی فرهنگ و هنر برای شهید جمهور


روضه اصحاب فرهنگ، هنرو رسانه در رثای اهل بیت علیهم السلام با عنوان «تکیه کتاب» با رونمایی ازمجموعه آثار مرتبط با شهدای پرواز اردیبهشت پیش از ظهر دیروز، چهارشنبه ۲۰ تیر ماه در تالار وحدت برگزار شد.
به گزارش مهر، در این مراسم، علاوه بر مدیران و اهالی فرهنگ و هنر، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و برخی از وزرا و مدیران دولت سیزدهم نیز حضور داشتند. یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای مراسم، توجه و نگاه رئیس جمهور شهید را نسبت به اهالی فرهنگ ویژه دانست و این مجلس را به شهدای پرواز اردیبهشت تقدیم کرد. در ادامه مراسم، با حضورمحمد مخبر، محمدمهدی اسماعیلی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به نمایندگی ازهیأت دولت با اهدای تابلویی که صلوات خاصه امام رضا(ع) بود، از خانواده شهید رئیسی تقدیر کردند که این تابلو به دختران شهید رئیسی تقدیم شد.
محمدمهدی اسماعیلی وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی دراین مراسم گفت: کارما بسیار سخت است، چراکه پایان دولت سیزدهم در موعد زودتر از موعد قانونی اتفاق افتاد و رئیس جمهور عزیزمان را از دست دادیم. ایشان در ملکوت اعلی در میهمانی اولیا و انبیا و بزرگان و صلحا حضور دارند ولی برای ما ارادت‌مندان‌شان حسرت و آه و ناله باقی مانده است.
اوبیان کرد: احساساتم را نمی‌توانم در این مجلس بیان کنم اما از همه خوبان حاضر بویژه فرزندان رئیس جمهور شهید و دکتر مخبر برای حضور در اینجا تشکر ویژه دارم. این جمع، جمع محبان آل‌الله و کسانی است که به رئیس‌جمهور شهید عشق و ارادت دارند و آنها را به پناه خدا می‌سپارم.
در بخش دیگری از مراسم، هانیه سادات رئیسی دختر رئیس‌جمهور شهید پشت تریبون آمد و در سخنانی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و افراد حاضر در تالار وحدت تشکر کرد. وی همچنین از شخص سید حسن نصرالله و خانواده ایشان و خانواده‌های شهدای مقاومت نیز برای همراهی خانواده شهید جمهور بعد از ماجرای شهادت ایشان تقدیر و تشکر کرد. هانیه رئیسی بیان کرد: صحنه عجیبی در ماجرای شهادت شهدای خدمت پیش آمد و آن هم اقبال مردم دنیا و عزاداری‌ها در سراسر دنیا بود که صرفاً جریانی دولتی نبود و جای تشکر ویژه دارد. به اعتقاد من، این یک نشانه است. در هر حال، درباره اتفاقات عجیبی که در دنیا رقم خورد، زبانم قاصر است.
اوهمچنین گفت: ایام محرم است و لطف روضه‌خوانان و مداحان برای ذکر شهید رئیسی واقعاً جای تشکر دارد. البته ماجرای شهادت ایشان سر سوزنی قابل مقایسه با واقعه عاشورا نیست اما لطف حضرات است که در روضه‌ها نیز از ما یاد می‌شود.
دختر شهید رئیسی عنوان کرد: اینکه شهیدی بتواند دوست و دشمن را بعد از شهادتش نیز جدا کند، خیلی مهم است. ما دوره طلایی سه ساله را شاهد بودیم اما برخی گستاخان، شهید و کارهای ایشان را پایین می‌آورند که البته همین نشانه‌ای برای کار درست شهید محسوب می‌شود.
او در پایان گفت: امت انقلابی و همه ما موظف هستیم از میراث شهدای خدمت حمایت کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی