صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هفت - ۲۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هفت - ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

حب‌الحسین یجمعنا
در آستانه رسیدن به تاسوعا و عاشورای حسینی کاربران فضای مجازی از عشق به امام حسین(ع) و زیارت کربلا نوشته‌اند. کاربری با اشاره به افزایش هزینه سفر به این سرزمین مقدس نوشته است:«چه زیبا می‌گفت! ما امام حسین(ع) را با دلار۴ تومنی نشناخته‌ایم که بخواهیم با دلار ۶۰ تومنی او را از یاد ببریم… سر سفره حسین باید بزرگ شده باشی که هیچ مشکل و سختی نتواند طوق نوکری حسین را از ما بگیرد! والله که به این نوکری افتخار می‌کنیم.» کاربری به نام مسعود تصویر زیبا از سیاه‌کوبی کوچه و بازار و عبور مردم از میان پرچم‌ها را منتشر کرده و برای آن نوشته است:«نامت زینت‌بخش زندگی همه ماست.» کاربر دیگری از پیام عاشورا و ارتباط آن با وضعیت امروز غزه نوشته است:«امام حسین(ع)، علی‌اصغر(ع) را به میدان آورد، یعنی اتمام حجت. ماجرای غزه و کودک‌کشی هم اتمام حجته. غزه امتحان بشریت. خیمه رو گم نکنیم.»

عذرخواهی از خبرنگاران با فالوده شیرازی
عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که برای افتتاحیه پروژه بزرگ مرمت بازار وکیل به شیراز سفر کرده است، در پستی در حساب ایکس نوشت: اصحاب رسانه که چند ساعتی منتظر حضورم بودند و از گرمای زیاد در مراسم افتتاحیه کلافه شده بودند، متعرض من شدند.
ظاهراً یک بطری آب خنک دستشان نداده بودند. برای کسب رضایتشان شخصاً بین آنان فالوده شیرازی توزیع کردم. عذرخواهی خشک و خالی هم خوب نیست. در عکس‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده است وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سینی پر از فالوده شیرازی به دست دارد و شخصاً از خبرنگاران پذیرایی می‌کند.
 
پایان شایعات درباره عدم حضور بهرام افشاری در پایتخت
صفحه اینستاگرام «پایتخت۷» عکسی دسته‌جمعی از هنرمندان این سریال منتشر کرد که در آن احمد مهرانفر، بهرام افشاری، محسن تنابنده و هومن حاجی‌عبداللهی به چشم می‌خورد. این عکس بر شایعات عدم حضور بهرام افشاری در قسمت جدید پایتخت 7 پایان داد.
پیش از این خبرهایی از عدم حضور بهرام افشاری در فصل هفتم این سریال پرمخاطب در رسانه‌ها منتشر شده بود. بازیگران پایتخت ۷ همان بازیگران فصل‌های پیشین هستند و تنها سارا و نیکا فرقانی‌اصل، مهران احمدی و همین‌طور احتمالاً علیرضا خمسه هر کدام بنا بر دلایل متفاوتی در آن حضور نخواهند داشت.
 
تب دنگی ترسناک نیست
دکتر حسین کرمانپور درباره تب دِنگی پستی را به اشتراک گذاشت و نوشت: چند وقتی است می‌خواهم در مورد تب دنگی مطلبی تقدیم کنم اما بشدت از ایجاد ترس و ‌واهمه در مردم هم نگرانم. خواهش می‌کنم به دقت مطالعه کنید و مطمئن باشید با رعایت بهداشت جای هیچ نگرانی‌ای نخواهد بود. یکی از همکاران خوب پزشکم که در امارات مشغول است در پیامی برایم نوشته نمی‌داند چرا هر موضوع مرتبط با سلامتی باید در ایران تبدیل به یک نگرانی و دلهره شود! در حالی که چندین مبتلا به تب دِنگی را در امارات درمان کرده و هیچ وحشتی هم ایجاد نشده است.
تب دنگی چیزی شبیه به کرونای این روزهاست. بیماری‌ است اما ترسناک نیست و با کمی دقت و رعایت صحیح بهداشت فردی و محیطی قابل پیشگیری است، خصوصاً در مناطق گرم رعایت موارد بهداشتی ضروری‌تر است.  در تابستان اکثر نقاط کشورمان تقریباً جزو مناطق گرم محسوب می‌شوند، پس رعایت اصول ایمنی ضروری است.
این بیماری فقط از طریق پشه آئدس منتقل می‌شود و انتقال از طریق انسان، تنفس، وسایل و محیط هرگز اثبات نشده است و جای نگرانی نیست، پس خیلی ساده استفاده از توری پنجره، پشه‌بند و اسپری حشره‌کش، نگرانی‌ها را مرتفع می‌کند. اگر مبتلا هم شدید، نوشیدن مایعات بیشتر، استفاده از استامینوفن و نه بروفن برای کاهش درد و تب بسیار مفید است.

جستجو
آرشیو تاریخی