از گوشه و کنار ایران

شهادت افسر پلیس هنگام دستگیری متهم فراری
یکی از افسران فرماندهی انتظامی‌شهرستان نیشابور خراسان رضوی در جریان دستگیری یک متهم تحت تعقیب با شلیک گلوله به شهادت رسید.
سرهنگ حسین احمدی، فرمانده انتظامی‌نیشابور گفت: پیش از ظهر دیروز تیم‌های یگان امداد و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی‌نیشابور برای دستگیری یک متهم تحت تعقیب وارد عمل شدند و در یکی از روستاهای شهر نیشابور پلیس، متهم را به محاصره درآورد و درگیری مسلحانه رخ داد که در این درگیری مسلحانه دو نفر از کارکنان انتظامی‌مجروح و متهم به همراه سه نفر دیگر نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.
سرهنگ احمدی افزود: با وجود انتقال مجروحان این درگیری مسلحانه به بیمارستان و تلاش پزشکان، سروان «هادی میرآبادی» به درجه رفیع شهادت نائل آمد. با توجه به کشف اسلحه و ادوات جرم از مخفیگاه متهم، تحقیقات در این باره ادامه دارد.
 
خانواده مقتول برای رضای خدا از قصاص گذشتند
پسر 20 ساله که در یک درگیری خونین دوستش را در خانه‌اش کشته بود بعد از دو ماه با رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت.
جبار سپهری، معاون حل اختلاف دادگستری ایلام گفت: اواخر فروردین امسال بین دو جوان ۲۰ و ۲۳ ساله در خانه‌ای درگیری لفظی رخ داد که منجر به درگیری فیزیکی و استفاده از سلاح سرد چاقو شد و پسر 23 ساله جان باخت.
وی افزود: متهم ۲۰ ساله پس از ارتکاب قتل از صحنه جرم متواری شد، اما عصر همان روز توسط مأموران انتظامی‌دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شد که با تلاش‌های مکرر اعضای شورای حل اختلاف مستقر در بازداشتگاه ایلام و پیگیری‌های مجدانه این اعضا، خانواده مقتول بعد از گذشت دو ماه رضایت و بخشش قطعی خود را به خاطر رضای خدا و بدون دریافت هرگونه وجه و دیه برای رهایی قاتل از قصاص نفس اعلام کردند.
 
پایان کابوس مرگ برای زندانی محکوم به قصاص
 زندانی محکوم به قصاص در شهرستان الیگودرز با رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.
جعفر گودرزی، دادستان عمومی‌و انقلاب شهرستان الیگودرز گفت: پنج سال قبل در یک درگیری طایفه‌ای، فردی به قتل رسید که پس از طی مراحل قضایی حکم قصاص قاتل صادر شد. اما صبح دیروز در یک جلسه صلح و سازش با تلاش شوراهای حل اختلاف دستگاه قضایی، ریش‌سفیدان و بزرگان طوایف و همچنین نیروی انتظامی‌سرانجام رضایت اولیای دم جلب شد و مرد زندانی از مرگ نجات یافت.
دادستان الیگودرز گفت: این بخشش شامل مدت زمان جرم عمومی‌قاتل نخواهد شد و بر اساس قانون قاتل باید ۱۰ سال را در حبس سپری کند.

مرگ پسر 20 ساله در برخورد با قطار
پسر جوان به دلیل بی‌توجهی به علائم بازدارنده وارد ریل آهن و محدوده حرکت قطارها شد و در برخورد با قطار جان باخت.
توحید مظفری دادستان شهرستان فیروزکوه به خبرنگاران گفت: صبح سه‌شنبه در حد فاصل ایستگاه راه‌آهن زرین دشت-‌مهاباد در محدوده فیروز کوه یک جوان ۲۰ ساله به دلیل بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به علائم بازدارنده وارد حریم ریل راه‌آهن شد ودر برخورد با قطار جان خود را از دست داد.
وی از شهروندان خواست که به نشانه‌های بازدارنده محدوده خطوط راه‌آهن و زمانبندی باز و بسته شدن راه بندها توجه و اهتمام کافی داشته باشند تا دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

جسد سومین کارگر معدن شازند پیدا شد
 پیکر سومین کارگر جانباخته در حادثه معدن شن و ماسه شازند پس از سه هفته پیدا شد.
معدن شماره پنج شازند در جاده اراک - توره صبح روز 27 خرداد ریزش کرد و چهار کارگر که با لودر سرگرم کار بودند زیر خروارها سنگ مدفون شدند. تلاش‌ها برای یافتن اجساد کارگران ادامه داشت و پیکر دو تن از کارگران چند ساعت بعد از حادثه بیرون کشیده شد اما از دو کارگر دیگر خبری نبود تا اینکه روز گذشته پیکر سومین کارگر نیز کشف شد.
بهنام نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تلاش‌ها برای جست‌و‌جوی پیکر دیگر کارگر محبوس شده معدن شازند همچنان ادامه دارد. با توجه به گستردگی ریزش معدن و رانش زمین در محل حادثه، اجساد جانباختگان از محل فعالیت فاصله گرفته بود که این مهم کار را برای عوامل جست‌و‌جو سخت کرده است.

نیش عقرب جان کودک شیرخواره را گرفت
 کودک شیرخواره ساکن روستای «اکبرآباد آخران» شهرستان بشاگرد بر اثر عقرب گزیدگی و دیر منتقل کردن او به بیمارستان جان باخت.
دکتر مظاهر نجفی، رئیس بیمارستان بقیة‌الله(عج) بشاگرد گفت: عصر دوشنبه خانواده‌ای بشاگردی از توابع بخش سیت و ماستی شهرستان بشاگرد کودک یک سال و چهار ماهه خود را به بیمارستان بقیة‌الله(عج) آوردند اما کودک علائم حیاتی نداشت و تلاش‌های بیش از ۴۵ دقیقه‌ای برای احیا، راه به جایی نبرد.
 دایی کودک فوت شده، اظهار کرد: نیمه‌شب گذشته این کودک از ناحیه پهلوی چپ مورد گزش عقرب قرار گرفته بود و خانواده وی از این موضوع بی‌اطلاع بوده‌اند تا اینکه ظهر روز بعد مادرش هنگام شیردادن به بچه، متوجه حالت تهوع و استفراغ کودک شده و همچنین خون در ادرار نوزاد مشاهده کردند. هنگامی‌که این خانواده به بیمارستان مراجعه کردند ساعت ۱۸و ۳۰ دقیقه بوده و بچه شیرخوار قبل از رسیدن به این مرکز درمانی جان خود را از دست داده بود.
وی بر لزوم رسیدن بموقع به مراکز درمانی برای درمان انواع گزش تأکید و خاطرنشان کرد: بی‌توجهی و دیر رساندن بیمار مورد گزش قرار گرفته بخصوص از نوع نیش مار و عقرب، باعث به خطر افتادن جان بیمار می‌شود.
 
سقوط مرگبار زن جوان هنگام چیدن توت‌
 یک بانوی کارگر فصلی در مناطق روستایی شهر پاوه بر اثر سقوط از درخت، جان خود را از دست داد.
 وی در یکی از باغ‌های روستای «تین» از توابع بخش باینگان شهرستان پاوه در استان کرمانشاه در حال چیدن توت از بالای درخت بود که از ارتفاع به پایین سقوط کرد و به علت شدت جراحات وارده در نواحی مختلف بدن بعد از انتقال به بیمارستان قدس شهر پاوه جان باخت. این زن که خاور نام داشت اهل روستای تین و ساکن شهر شاهو از توابع شهرستان روانسر در استان کرمانشاه بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی