دستگیری 114 فروشنده سؤالات کنکور

گروه حوادث/   114 نفر که مدعی در اختیار داشتن و فروش سؤالات کنکور در فضای مجازی بودند با تحقیقات تخصصی پلیس فتا دستگیر شدند.
سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتای فراجا در تشریح این خبر اظهار کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصدهای تخصصی، بیش از ۵۷۰ نشانگاه مجرمانه شناسایی و ۱۵۸ نفر از مدیران آن تحت اقدام عملیاتی قرار گرفتند.
 ۱۱۴ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی صفحات، کانال‌ها و اکانت‌های مرتبط با فروش و واگذاری سؤالات کنکور شناسایی و دستگیر و برای رسیدگی پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. تعداد ۴۶ تارنما نیز که اقدام به فروش تجهیزات تقلب در آزمون می‌کردند مورد رصد قرار گرفتند که تاکنون ۳۳ نفر در این رابطه دستگیر شدند.
 با بررسی پرونده‌های به‌دست آمده مشخص شد بسترهای ارتباطی مجرمان در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های خارجی بوده است که با تبلیغ در کانال‌ها و صفحات و اعلام وعده کاذب در ارائه سؤالات کنکور سعی در جلب اعتماد می‌کردند.
 رئیس پلیس سایبری کشور با اشاره به اینکه تاکنون هیچ‌گونه نمونه سؤال مرتبط با کنکور سراسری سال‌جاری از متهمان کشف نشده است، گفت: یکی از شگردهای کلاهبرداری این مجرمان واگذاری نمونه سؤالات کنکور سال‌های گذشته است. هموطنان می‌بایست هوشیار باشند و فریب این صفحات و کانال‌ها را که به قصد فریب داوطلبان کنکور می‌باشد، نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، برای حفظ امنیت و شفافیت آزمون کنکور سراسری سال‌جاری، ضمن تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری موضوع را برای رسیدگی هر چه سریع‌تر با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.
جستجو
آرشیو تاریخی