از سوی وزارت علوم

سرآمدان آموزشی معرفی شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مبنای هر پیشرفتی را در آموزش دانست و گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای دانا داشته باشیم، باید آموزش را مبنای اصلی قرار دهیم.
به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل روز گذشته در دومین اجلاس سرآمدان آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور اظهار داشت: معلمی می‌تواند مسیر جوان را تغییر دهد.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی گفت: ایشان وظیفه دانشگاه را تربیت عالم، تولید علم و جهت‌دهی به علوم بیان کردند و ما پنج اولویت برای وزارت علوم درنظر گرفتیم، تمام تلاش خود را به کار بستیم تا از این طریق دانشگاه‌ها را ارتقا دهیم و یکی از این اولویت‌ها، آموزش هدفمند است.
وی ادامه داد: هدف از اجلاس سرآمدان آموزشی ایجاد جریانی است تا به امر مقدس آموزش بها دهیم و انتخاب سرآمدان، نماد یک رقابت و ارزش‌گذاری است تا سرمایه نمادین را در امر آموزش معرفی و الگوسازی کنیم و بگوییم آنها الزامات رشته خود یعنی آموزش را رعایت می‌کنند، گزینش سرآمدان آموزشی، انتخاب افراد نیست بلکه یک نوع نگاه و راهبرد است.
وزیر علوم تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نسل پاسخگو تحویل دهیم اساتید باید خود پاسخگو باشند، ما باید نسل جوان را متقاعد کنیم که آموزش حضوری و غیرحضوری متفاوت است و حضور در کلاس ضرورت دارد و برای این موضوع باید فکر کنیم. وی با تأکید بر اهمیت بسیار زیاد محتواهای آموزشی، افزود: از حیث محتوا با دنیا تفاوت نداریم اما در دروس باید الگوهای بومی در کتاب درسی لحاظ شود و در این راستا برای تألیف کتاب، دستورالعملی وجود دارد و ما در وزارت علوم این کار را انجام دادیم. دومین اجلاس سراسری سرآمدان آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با عنوان «سرآمدی، مهارت‌محوری و مردمی‌سازی» به میزبانی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. در این آیین، ۱۹ نفر به عنوان سرآمد آموزشی معرفی و تجلیل شدند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و شش - ۱۹ تیر ۱۴۰۳