صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۹

احتمال ارتکاب قتل های سریالی در پیشینه دو قاتل اجاره ای

گروه حوادث/ اظهارات کارمند بانکی که برای قتل همسرش دو قاتل اجیر کرده بود، حکایت از آن دارد که قاتلان اجاره‌ای، پیش از این نیز قتل‌های دیگری را مرتکب شده‌اند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اواخر بهمن سال گذشته جسد زنی میانسال در خانه‌اش پیدا و موضوع به پلیس اعلام شد.
بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سه فرزند مقتول روز حادثه به مدرسه رفته و همسر او نیز که کارمند بانک بود به محل کارش رفته است. اما موضوعی که در تحقیقات به دست آمد نشان از اختلاف این زوج داشت، اختلافی که حتی باعث جدایی آنها شده بود اما بعد از مدتی به خاطر فرزندانشان دوباره باهم ازدواج کرده بودند. بنابراین شوهر مقتول به عنوان مظنون جنایت تحت بررسی قرار گرفت و خیلی زود مشخص شد وی روز حادثه سه باز از محل کارش خارج شده و با نگرانی و هراس با تلفنش صحبت کرده است.
تکه‌های پازلی که کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در تحقیقات به دست آوردند، نشان می‌داد که بهروز در قتل همسرش دست دارد. بدین ترتیب مرد میانسال بازداشت شد و درنهایت به اجیر کردن دو قاتل برای قتل همسرش اعتراف کرد. او گفت: تمام اموالم را به نام همسرم زده بودم و از او خواستم بخشی از این اموال را برگرداند اما قبول نکرد. اختلاف ما از اینجا شروع شد و روز به روز هم بیشتر می‌شد تا اینکه از یک سال قبل تصمیم به قتل همسرم گرفتم. از طریق یکی از دوستانم دو مرد افغانستانی را برای این کار اجیر کردم.
با آنها چند مرتبه قرار گذاشتم و درباره اجرای نقشه صحبت کردیم. قرار شد مبلغ ۳۰ میلیون تومان به آنها بدهم و آدمکشان نیز تمام طلاهای همسرم را سرقت کنند و به عنوان دستمزدشان بردارند. درنهایت هم نقشه قتل را اجرا کردند و در تماس‌هایی که باهم داشتیم متوجه شدم حدود 400 میلیون تومان طلای همسرم را بعد از قتل با خود برده‌اند.
به دنبال اظهارات مرد جوان، قاتلان شناسایی و دستگیر شدند و به قتل زن میانسال با دستور شوهرش اعتراف کردند.
در حالی که هر سه متهم این پرونده برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شده بودند، روز گذشته شوهر مقتول برای تکمیل تحقیقات به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد. او این بار اظهارات جدیدی مطرح کرد که بازپرس موسی رضازاده دستور تحقیقات و بررسی درباره این اظهارات را صادر کرد.
مرد جوان گفت: زمانی که دو قاتل را برای قتل همسرم اجیر کردم تردید داشتم که کارشان را به خوبی انجام ندهند اما آنها وقتی نگرانی مرا دیدند گفتند که در این کار حرفه‌ای هستند و قتل‌های دیگری هم مرتکب شده‌اند.
در حالی که بهروز چنین اظهاراتی داشت، تیم جنایی در بازرسی از گوشی یکی از متهمان تصویر پسر جوانی را به دست آورد که بشدت زخمی شده بود و خون زیادی از او رفته بود. زمانی که از قاتل اجیر شده در رابطه با تصویر سؤال شد، او گفت که عکس را از روی گوشی دیگری گرفته است و هویت پسر جوان را نمی‌شناسد.
درصورتی که بررسی‌های تیم جنایی نشان می‌داد تصویر توسط همان گوشی گرفته شده است و از روی تصویری گرفته نشده است.
با به دست آمدن این مدارک و اظهارات جدید کارمند بانک، این احتمال مطرح شد که قاتلان اجاره‌ای، جنایت‌های دیگری نیز در پرونده خود دارند. بدین ترتیب بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور تحقیقات بیشتر در این رابطه را صادر کرد تا مشخص شود متهمان قتل‌های دیگری نیز انجام داده‌اند یا خیر؟
جستجو
آرشیو تاریخی