صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

حفظ حرمت ماه محرم از سوی ستاد رئیس جمهور منتخب
 خبر اول اینکه، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به تماس با مسئولان ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان درباره فراخوان‌های برگزاری جشن پیروزی که در فضای مجازی منتشر شده است، اظهار کرد: دوستان ستاد تأکید کردند که برنامه‌ای برای پیروزی آقای پزشکیان به معنای اینکه به صورت جشن باشد، نخواهیم داشت و اضافه کردند که ما معتقدیم باید حرمت ماه محرم حفظ شود و شخص آقای پزشکیان نیز به این موضوع تأکید دارند.‌
 
دستگیری تیم تروریستی
در شب قبل از انتخابات
 خبر دیگر اینکه،معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان، از دستگیری تیم تروریستی ۸ نفره در شب قبل از انتخابات از سوی نیروهای امنیتی استان خبر داد. رضا شریفی گفت که اعضای این تیم تروریستی وابسته به بیرون مرز و آماده انجام انفجار در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان بودند. وی با بیان اینکه این تیم تروریستی با هوشیاری نیروهای امنیتی قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند، اظهار کرد: ما قدردان نیروهای امنیتی استان در تأمین امنیت انتخابات هستیم.
 
 واکنش رسانه‌های خارجی
به پیروزی پزشکیان
 دست آخر اینکه، روزنامه امریکایی واشنگتن پست روز شنبه به وقت محلی در تحلیلی نوشت که نامزد اصلاح‌طلب ایرانی با شکست دادن یک اصولگرای برجسته به ریاست جمهوری ایران رسید.
به گزارش ایرنا، این رسانه امریکایی افزود: مسعود پزشکیان که از سیاست‌های معتدل در داخل و تعامل محدود با غرب حمایت می‌کند، بر اساس نتایج اعلام شده توسط رسانه‌های دولتی ایران در صبح شنبه، در دور دوم رأی‌گیری در روز جمعه، پیروز شد.
واشنگتن پست ادامه داد: پیروزی او بر محافظه کاران (اصولگرایان) ایران در زمان حساسی برای این کشور صورت می‌گیرد، زیرا ایران با تشدید تنش‌های منطقه‌ای و بن‌بست با غرب بر سر برنامه هسته‌ای (صلح آمیز) خود مواجه است. این رسانه امریکایی ادامه داد: به نظر می‌رسد پزشکیان توانسته است حمایت گسترده‌تری را به دست آورد و محافظه کاران (اصولگرایان) میانه رو‌تر را جذب کرده و مشارکت بیشتری را در پایگاه خود ایجاد کند.
واشنگتن پست تصریح کرد: پزشکیان کهنه سرباز جنگ ایران و عراق که در مجلس و به عنوان وزیر بهداشت ایران خدمت کرده، برای اصلاحات میانه رو تلاش کرده است. او سعی کرده بدون به چالش کشیدن نظام دینی ایران به رهبری آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر عالی ایران، این کار را انجام دهد.
این رسانه امریکایی ادامه داد: پزشکیان در زمان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، از کاهش برخی محدودیت‌های اجتماعی و تعامل با امریکا بر سر برنامه هسته‌ای ایران حمایت کرد. همچنین خبرگزاری امریکایی آسوشیتدپرس نیز در این زمینه نوشت: پس از سال‌ها تحریم ایران از سوی غرب، مسعود پزشکیان، نامزد اصلاح‌طلبان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران، امروز با وعده تعامل با غرب پیروز شد. حامیان پزشکیان، جراح قلب و قانونگذار کهنه کار، بامداد دیروز در خیابان‌های تهران و شهرهای دیگر پیروزی وی بر سعید جلیلی، مذاکره ‌کننده سابق هسته‌ای را جشن گرفتند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی