صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

 آرزوی توفیق برای رئیس جمهور منتخب
وحید یامین‌پور، نویسنده و مجری تلویزیون درباره نتایج این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نوشته: «برای جناب پزشکیان آرزوی توفیق داریم. امید که بداند بر جای چه بزرگی تکیه زده و چه امیدها به اوست... برای او دعا می‌کنیم. همت میلیون‌ها رأی ایرانی مؤمن پشت اوست. ان‌شاءالله قدر بداند و گام‌های بزرگ بردارد.»

تکذیب یک خبر
عباس مخبر مترجم و اسطوره‌شناس، حوالی ظهر روز شنبه 16 تیرماه خبری مبنی بر درگذشت ژاله آموزگار اسطوره شناس، زبان‌شناس، نویسنده و مترجم سرشناس کشورمان را منتشر کرد که با اظهارنگرانی و تأسف علاقه‌مندان حوزه فرهنگ همراه بود. او ساعاتی بعد خبری که خود منتشر کرده بود را تکذیب کرد و نوشت: «خوشبختانه خبر بد مربوط به خانم دکتر ژاله آموزگار نادرست بود و ایشان در سلامت هستند. برای استاد عمر طولانی و باعزت آرزو می‌کنم و از دوستانی که خاطرشان را مشوش کردم پوزش می طلبم.»

حالا وقت عمل است
هادی تقی‌زاده، نویسنده ادبیات داستانی در چند استوری به پیام‌های مختلفی اشاره کرده که انتخابات ریاست جمهوری این دوره به دنبال داشته و البته تعدادی از مهم‌ترین وعده‌های رئیس‌جمهور منتخب را یادآوری کرده و گفته که حالا نوبت محقق ساختن‌شان است. او نوشته: «هنوز آغاز کار است. مردم به کسی چک سفید امضا نداده‌اند. مطالبات را با جدیت دنبال‌ می‌کنند و پزشکیان متعهد است با تمام توان به گفته‌هایش عمل کند.» او در بخش دیگری به رسانه‌های معاند نیز اشاره کرده و اینکه با وجود تلاشی که برخی برای تشویق مردم به تحریم انتخابات به خرج دادند، موفق نشدند. تقی‌زاده در استوری دیگری، خطاب به مردم نوشته: «ما همه با هم هستیم.»

نظر رهبر انقلاب برای افزایش مشارکت محقق شد
مهدی رمضانی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز با انتشار تصویری از پرچم کشورمان نوشته: «انتخابات به پایان رسید و منتخب مردم مشخص شد. نظر رهبر فرزانه انقلاب، افزایش مشارکت بود که بحمدالله محقق شد. آرزوی توفیق می‌کنم برای رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، دکتر مسعود پزشکیان» او در استوری دیگری یاد رئیس‌جمهور شهید را گرامی داشته و با انتشار تصویری از شهید آیت‌الله رئیسی نوشته: «رحمت و رضوان الهی به روح مطهر خادم ملت، رئیس‌جمهور مغتنم، شهید جمهور، آیت الله رئیسی. آقای دکتر پزشکیان شما بر صندلی‌ای می‌نشینید که قبل از شما شهیدی بر آن تکیه داشته است. ان‌شاءالله شما هم خادم خوبی برای این مردم باشید و در این مسیر موفق شوید.»

پایان رقابت‌ و آغاز همدلی برای ایران عزیز
محمد سرشار، نویسنده و پژوهشگر نیز نوشته اخیر خود را به نتایج انتخابات اختصاص داده و نوشته: «پیروز بزرگ این انتخابات، مردم ایران و صندوق رأی بودند. از امروز رقابت‌ها پایان یافته و فصل همدلی و همکاری برای پیشرفت ایران عزیز آغاز می‌شود. برای آقای دکتر مسعود پزشکیان در این مسئولیت بزرگ آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم مولا علی(ع) یاور و دستگیر ایشان باشد.»

سربلندی جمهوری اسلامی ایران
روح‌الله سلگی، فعال سیاسی نیز درباره نتیجه انتخابات نوشته: «قطعاً پیروز واقعی انتخابات ملت شریف ایران هستند که مفتون فتنه‌گری‌های دشمنان این خاک اهورایی و عاشورایی نشدند و در یک انتخابات دموکراتیک که مظهر جمهوریت نظام است، کنشگرانه به میدان آمدند. زنده‌باد جمهوری اسلامی ایران.»

جستجو
آرشیو تاریخی