آمادگی استقلال و پرسپولیس فرسنگ‌ها دور از لیگ نخبگان

فرخ حسابی
خبر‌نگار

در حالی که معتبرترین رقابت‌های باشگاهی قاره آسیا امسال با تغییر نام، برند و روش خود وارد فاز جدیدی شده، نمایندگان ایرانی حاضر در این مسابقات همچنان به روش‌های قدیمی برای آماده‌سازی در پیش‌فصل تکیه دارند! لیگ قهرمانان آسیا از این فصل تغییر نام و برند داده و به لیگ نخبگان آسیا تبدیل شده است، با فرمتی جدید و البته سرمایه‌گذاری بیشتری از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا که همراه است با پاداش‌های مالی چشمگیرتر برای تیم‌های شرکت کننده و تیم‌های موفق در این تورنمنت.
این تغییر در سطح اول فوتبال باشگاهی آسیا باعث شده تیم‌های بزرگ و ثروتمند قاره، تلاش مضاعفی را نسبت به سال‌های گذشته برای تقویت تیم‌های خود به کار بگیرند و این را از تلاش و تقلای تیم‌های عربستانی، قطری و اماراتی در غرب آسیا و همچنین نمایندگان شرق آسیا در نقل و انتقالات می‌توان متوجه شد. در این بین اما دو نماینده اصلی ایران یعنی پرسپولیس و استقلال هنوز حتی زمان شروع تمرینات خود را نیز مشخص نکرده‌اند و هیچ برنامه مشخصی برای حضور ویژه در اولین دوره تورنمنت ویژه‌ای به نام لیگ نخبگان آسیا ندارند.
برای پرسپولیس، موفق‌ترین دستاورد تا اینجای نقل و انتقالات پیدا کردن جایگزین برای اوسمار سرمربی قبلی‌شان بوده و آمدن گاریدو به ایران باعث خوشحالی مدیران باشگاه است. آنها در مورد تمدید قرارداد بازیکنان با آرامش خاصی در حال مذاکره هستند و در زمینه خرید بازیکنان جدید نیز همه چیز تازه با ورود مربی جدید استارت خواهد خورد.
از سوی دیگر استقلال هم با مشکل تمدید قرارداد و نگه داشتن بازیکنان فعلی و افزودن بازیکنان جدید دست و پنجه نرم می‌کند و البته در زمینه خرید بازیکنان از همتای قرمزپوش خود جلوتر است. با این حال جواد نکونام به دلیل نداشتن بازیکن کافی و بلاتکلیفی در زمینه قراردادها، از شروع تمرینات تیم امتناع کرده و آماده‌سازی تیم فعلاً قرار نیست کلید بخورد.در شرایطی که لیگ نخبگان قرار است از شهریور ماه آغاز شود و فرمتی متفاوت نسبت به گذشته نیز دارد، وضعیت نمایندگان ایران بشدت نگران‌کننده است و به نظر می‌رسد که فرصت سوزی در این زمینه می‌تواند تاوان سنگینی برای هر دو باشگاه داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی