صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سه - ۱۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سه - ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۷

ورود ۱۰۵ فروند هواپیما به ناوگان هوایی

بر اساس آمارهای رسمی وزارت راه و شهرسازی، در دولت سیزدهم میزان جابه‌جایی مسافر بین‌المللی ۹.۲ میلیون نفر افزایش یافته و نسبت به ابتدای دولت مردمی ۷۶۷ درصد رشد داشته است.
همچنین آمارها از افزایش ۶۰ هزار سورتی پرواز بین‌المللی در دولت مردمی سیزدهم حکایت دارد که نسبت به ابتدای دولت ۴۰۰ درصد رشد داشته است.
در دولت مردمی سیزدهم ۱۰۵ فروند هواپیمای جدید وارد ناوگان هوایی کشور شده است و ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر داخلی و بین‌المللی در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ۳.۵۷ میلیون نفر در سال ۱۴۰۰ به ۸.۵۹ میلیون نفر افزایش یافته است که بیانگر رشد ۲.۵ میلیون نفری ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر داخلی و بین‌المللی است. ناگفته نماند که متوسط ماهانه پروازهای عبوری در یک سال اخیر نسبت به میانگین ماهانه سال ۱۴۰۰ نیز رشد ۸۵ درصدی را تجربه کرده است.
بر اساس این گزارش، کاهش سن ناوگان هوایی از سال 1400 به ۲۶ سال با ۱۶۲ فروند رسیده بود، همچنین در شهریور ۱۴۰۰ و در ابتدای دولت سیزدهم، تعداد ناوگان هواپیمایی کمتر از ۱۰۰ فروند بود و عمر ناوگان به ۲۸.۵ سال می‌رسید و ناوگانی بسیار شکننده در کشور فعالیت می‌کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی