صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سه - ۱۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سه - ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

بربریت علیه جمهوریت
یک هفته پس از برگزاری دور اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، دور دوم انتخابات روز گذشته برگزار شد. با این تفاوت که مشارکت مردم در دور دوم، نسبت به هشتم تیر ماه رشد داشت. هم در داخل کشور و هم در شعبه‌های اخذ رأی در خارج از کشور شاهد حضور بیشتر هم‌وطنانمان پای صندوق‌های رأی بودیم.
اما همانند دور اول انتخابات، دیروز هم اراذل و اوباش وابسته به اپوزیسیون ایران در برخی از کشورها با فحاشی و ایجاد مزاحمت سعی کردند مانع از مشارکت شهروندان ایرانی در انتخابات شوند.
در لندن، افراد وابسته به منافقین و سلطنت‌طلبان با ایجاد مزاحمت و فحاشی به شهروندان کشورمان سعی کردند مانع رأی‌دهی هموطنان خارج از کشور شوند. آنها پرچم رژیم منحوس صهیونیستی را در دست داشتند. همچنین یکی از عناصر ضدانقلاب پس از ورود غیرقانونی به شعبه اخذ رأی کنسولگری ایران و فحاشی و توهین به نظام اسلامی، با واکنش تند رأی‌دهندگان مواجه و به بیرون ساختمان رانده شد. او برای دریافت گوشی همراه خود دوباره مراجعه کرد و ضمن اقرار به اشتباه خود، تعهد داد که مزاحمت ایجاد نکند. در استرالیا نیز اراذل با ایجاد مزاحمت برای شهروندان کشورمان و فحاشی به آنها، در روند اخذ رأی از هم‌وطنانمان اخلال ایجاد کردند. در پی این اقدامات ضد دموکراسی، یک نفر در شعبه اخذ رأی سیدنی، یک نفر در بریزبن و سه نفر در ملبورن به دلیل مزاحمت‌هایی که برای رأی دهندگان ایجاد کرده بودند، توسط پلیس استرالیا دستگیر شدند.
همچنین در تفلیس گرجستان حضور پرشمار رأی‌دهندگان ایرانی از ساعات نخست آغاز فرایند رأی‌گیری در شعبه اخذ رأی تفلیس موجب عصبانیت چند عنصر ضدایرانی شد که سعی کردند با هتاکی به ایران و مردم کشورمان در روند برگزاری انتخابات ایجاد اخلال کنند اما با پاسخ قاطع رأی‌دهندگان مواجه شدند. سفارت کشورمان در تفلیس با بیان این مطلب اعلام کرد: با واکنش خودجوش رأی دهندگان و پلیس گرجستان، این عده معدود هتاک پس از دقایقی محوطه اطراف سفارت را ترک کردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی