صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سه - ۱۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سه - ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

افزایش مشارکت ایرانیان خارج از کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شعب مختلف و نمایندگی‌های خارج از کشور برگزار شد و سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان همزمان با اجرای فرآیند رأی‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری در داخل کشور، آرای هموطنان ایرانی خارج از کشور را اخذ کردند.
علیرضا محمودی، مسئول ستاد انتخابات خارج از کشور در این خصوص عنوان کرد: انتخابات به شکل رسمی با رأی‌گیری در نیوزیلند آغاز شد و آخرین کشوری که اخذ رأی در آن آغاز می‌شود، امریکاست که ۳۰ شعبه در این کشور تمهید شده است. وی گفت: باتوجه به کارشکنی دولت کانادا دو صندوق در بوفالو و سیاتل برای اخذ رأی هموطنان مقیم کانادا همانند دور اول پیش‌بینی شده است. وی ادامه داد: یک صندوق اخذ رأی در فرودگاه نجف و یک صندوق در مالاگای اسپانیا در این دور به شعب اخذ رأی خارج از کشور اضافه شده است.
گزارش‌ها از اقصی نقاط جهان، حکایت از افزایش مشارکت ایرانیان خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری دارد. طبق گزارش‌های رسیده، ایرانیان مقیم کره جنوبی، در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان مشارکت چشمگیری داشتند. رأی‌گیری از ایرانیان مقیم کره جنوبی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول آغاز شد و هموطنان مقیم سئول و مناطق اطراف، با حضور در سفارت کشورمان، رأی خود را به صندوق انداختند. همچنین با اعزام صندوق انتخاباتی سیار به شهرهای اولسان و بوسان کره جنوبی، فرآیند رأی‌گیری از ایرانیان مقیم این شهرها نیز صورت گرفت. انتخابات ریاست‌جمهوری ایران با مشارکت پرشور ایرانیان مقیم قطر نیز در این کشور برگزار شد. ایرانیان مقیم تاجیکستان هم از مرحله دوم  انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در محل سفارت استقبال کردند. شعبه اخذ رأی در محل بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و وین هم پذیرای تعداد زیادی از هموطنان ایرانی بود. در سوئد هم دو شعبه رأی‌گیری در شهرهای استکهلم و گوتنبرگ دایر شد که شاهد حضور پرشور هموطنان در آن بوده‌ایم.
همچنین انتخابات ایران در کویت، لبنان، عربستان سعودی، جمهوری آذربایجان و ارمنستان   با حضور قابل توجهی از ایرانیان مقیم در این کشورها انجام شد.
جستجو
آرشیو تاریخی