حوادث جهان

مرگ 3 کودک درآتش سوزی خانه فیلیپینی
آتش سوزی برای دور کردن پشه‌ها در فیلیپین منجر به آتش گرفتن یک خانه و مرگ سه کودک شد.
به گزارش شینهوا، اداره آتش‌نشانی روز پنجشنبه اعلام کرد که ۳ کودک یک، چهار و پنج ساله بر اثر آتش سوزی در خانه‌ای در استان ایلویلو در مرکز فیلیپین کشته و ۲ نفر دیگر زخمی شدند. والدین این کودکان، پنج فرزند خود را در خانه رها کرده بودند تا در یک مراسم شرکت کنند. دو کودک ۸ و ۱۲ ساله این خانواده نیز دچار سوختگی‌های متعدد شده و برای مداوا در بیمارستان محلی بستری شدند. علت این حادثه آتش‌سوزی در اطراف این خانه برای دور کردن پشه‌ها بوده که یک عمل رایج در روستاهای فیلیپین است. آتش به سرعت گسترش یافت و خانه‌ای را که از مواد «سبک» یا قابل اشتعال ساخته شده بود، سوزاند.
 
تلاش امدادگران از زمین و هوا برای مهار آتش در کالیفرنیا
 منابع خبری ایالات متحده از گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی در شمال کالیفرنیا و صدور دستور تخلیه برای ساکنان این منطقه خبر داده‌اند.  روزنامه گاردین اعلام کرد تخمین زده می‌شود که بامداد جمعه حدود ۲۸ هزار نفر در پی گسترش آتش مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند. صدها آتش‌نشان از زمین و هوا در تلاش برای مهار و جلوگیری از گسترش این آتش‌سوزی هستند که از حدود 3 روز قبل در شمال «ساکرامنتو» واقع در «بیوت کانتی» آغاز شد. در غرب ایالات متحده بویژه ایالت کالیفرنیا همه ساله بخش وسیعی از جنگل‌ها طعمه حریق می‌شود. این آتش‌سوزی‌ها گاه عمدی یا در نتیجه سهل انگاری و اغلب بر اثر گرمای شدید اتفاق می‌افتد.
 
3 کشته در غرق شدن کشتی صید ترال
  غرق شدن یک کشتی صیادی ترال در سواحل پرتغال، حداقل ۳ کشته و ۷ ناپدید برجا گذاشت.به گزارش شینهوا، اداره ملی دریایی پرتغال اعلام کرد که این کشتی ترال در سواحل لیریا پرتغال غرق شد و فقط هفت نفر نجات یافته‌اند. دو نفر از ماهیگیران نجات یافته در حالت شوک شدید هستند. نجات‌یافته‌ها به بندر فیگویرا دافوز در نزدیکی آن منتقل شدند.

حادثه خونین در روز استقلال امریکا
 برخورد یک دستگاه خودرو که به دلیل سرعت بالا از کنترل خارج شده بود، به افرادی که روز استقلال امریکا را در شهر منتهن جشن گرفته بودند، 2 کشته و 9 زخمی برجا گذاشت.
 به گزارش نیویورک تایمز، جفری مدری، رئیس پلیس نیویورک گفت: چهارم جولای یک دستگاه فورد با سرعت بسیار زیاد پس از عبور از یک تقاطع و تابلوی توقف، وارد پیاده‌رویی در محله «لوئر ایست ساید» منهتن شد و به عابران پیاده برخورد کرد. به گفته وی، دو نفر در صحنه حادثه جان باختند. همچنین براساس اعلام مقامات، از بین مصدومان این سانحه، شرایط چهار نفر وخیم گزارش شده، سه نفر بشدت مصدوم شده‌اند و دو نفر دیگر جراحت‌های سطحی دارند. بازپرسان تصور نمی‌کنند که این تصادف «حادثه تروریستی» بوده باشد اما از راننده تست الکل گرفته شده و احتمالاً یکی از علل این سانحه بوده است.
 
تصادف اتوبوس با کامیون در هوای بارانی
  برخورد اتوبوس با کامیون حامل سیمان در شهر مادامپه در استانی در شمال غربی سریلانکا، منجر به مجروح شدن ۲۵ نفر شد.
به گزارش شینهوا، نیهال تالدووا، سخنگوی پلیس گفت که این تصادف روز پنجشنبه گذشته در جاده اصلی چیلاو-کلمبو رخ داد و مجروحان در بیمارستان محلی بستری شدند که حال برخی از آنها وخیم است. اتوبوس با سرعت زیاد در حال حرکت بوده و راننده آن قادر به کنترل سرعت نبوده است. پلیس اعلام کرد که هنگام وقوع این حادثه باران باریده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

حمله به یک مغازه در صوفیا
 وزارت کشور بلغارستان روز جمعه تأیید کرد که تیراندازی در پایتخت این کشور، یک کشته و دو زخمی برجاگذاشت. به گزارش شینهوا، یک مرد ۴۸ ساله در محل جان باخت و دو فرد ۲۲ و ۴۱ ساله دیگر زخمی شدند. دیمیتار کانگالجیف، دبیر کل وزارت کشور، با حضور در محل حادثه به خبرنگاران گفت که درگیری در یک مغازه در شهر صوفیا وقتی رخ داد که سه مرد به آنجا حمله کردند. یکی از مهاجمان کشته و دیگری زخمی شده است. وی گفت: فرد دیگری که مجروح شد فروشنده مغازه بود. وی با بیان اینکه در محل حادثه دو قبضه اسلحه کشف شد، گفت: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
 
واژگونی قایق مهاجران با 90 کشته
  واژگون شدن قایق حامل مهاجران در سواحل موریتانی، به جان باختن حدود ۹۰ نفر منجر شد و این در حالی است که ده‌ها نفر دیگر ناپدید شده‌اند.
 به گزارش گاردین، گارد ساحلی موریتانی جسد ۸۹ نفر را از یک قایق ماهیگیری بزرگ اول جولای در سواحل اقیانوس اطلس در فاصله حدود چهار کیلومتری شهر اِندیاگو واقع در جنوب غرب موریتانی، از آب خارج کرد. خبرگزاری دولتی موریتانی اعلام کرد که این قایق با ۱۷۰ سرنشین از مرز سنگال و گامبیا حرکت کرده بود و با توجه به آمار، بیش از ۷۰ نفر هم‌اکنون ناپدید شده‌اند. همچنین به نوشته این رسانه، گارد ساحلی موریتانی ۹ نفر شامل یک کودک ۵ ساله را نجات داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی