سرقت از سوگواران در گورستان های شهر

گروه حوادث / مجرم سابقه‌دار پس از آزادی از زندان این بار با هم سلولی‌اش نقشه جیب بری از عزاداران را در قبرستان‌های شهر اجرا کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل، مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از سرقت تلفن همراهش در مراسم تدفین یکی از بستگانش شکایت کرد: برای شرکت در مراسم تدفین یکی از دوستانم به بهشت زهرا رفته بودم که متوجه شدم گوشی تلفنم را سرقت کرده‌اند. البته از چند نفر دیگر هم در این مراسم گوشی سرقت کردند و ما متوجه نشده بودیم.
با شکایت مرد جوان تحقیقات به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت آغاز شد. در ادامه تحقیقات کارآگاهان با شکایت‌های مشابه دیگری نیز مواجه شدند، همه سرقت‌ها از کسانی رخ داده بود که برای مراسم تشییع و ترحیم به بهشت زهرا رفته یا در محل‌های شلوغ تردد داشتند.
در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، مأموران در مراسم جشن میهمانی عید غدیر، ناگهان در میان جمعیت حاضر متوجه صدای درگیری و داد و فریاد شدند. یکی از شرکت کنندگان در مراسم مدعی بود که مردی گوشی تلفن همراهش را به سرقت برده است.
شاکی در تحقیقات گفت: در مراسم بودم که متوجه شدم گوشی تلفن همراهم به سرقت رفته است. به مرد جوانی که نزدیکم بود مشکوک شدم و به او گفتم تو گوشی مرا سرقت کردی. اما او ناگهان شروع به داد و فریاد کرد و گفت چرا به من تهمت می‌زنی اگر به من شک‌داری بیا مرا بگرد. من هم او را بازرسی بدنی کردم اما تلفنم را پیدا نکردم. با این حال او را تعقیب کردم و دیدم گوشی تلفن همراه یک نفر دیگر را هم سرقت کرد. بعد از سرقت هم به سمت یک نفر دیگر رفت که گونی برنجی در دست داشت وقتی می‌خواست گوشی را به او بدهد، من او را گرفتم اما همدستش فرار کرد.
 مرد جوان اما در تحقیقات مدعی بود که گوشی را در کنار خیابان پیدا کرده است و به دنبال صاحب آن بوده که دستگیر شده است.
گرچه مرد جوان منکر گوشی قاپی
بود، اما در ادامه بررسی‌ها، کارآگاهان دریافتند که متهم 6 بار به خاطر سرقت، زورگیری و گوشی‌قاپی بازداشت شده بود.
متهم در بازجویی‌ها به گوشی‌قاپی اعتراف کرد و گفت: بعد از آزادی از زندان با همسلولی‌ام که او نیز مدتی بعد از من، آزاد شده بود گوشی قاپی‌ها را آغاز کردیم.
گوشی‌ها را من سرقت می‌کردم و به همدستم می‌دادم و او داخل گونی برنج می‌انداخت. اینطوری اگر کسی مرا حین گوشی قاپی می‌دید، بازهم نمی‌توانست مرا بازداشت کند چرا که گوشی را به همدستم داده بودم.
با اعتراف متهم همدست او نیز بازداشت شد و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی این باند ادامه دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی