از گوشه و کنار ایران

گذشت افسر پلیس از قصاص چشم متهم
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از گذشت افسر فراجا در استان چهارمحال و بختیاری از قصاص چشم متهم خبر داد.
در این گزارش آمده است فردی به هویت مهدی که در جریان حوادث دی‌ماه ۱۳۹۶ در فرخ‌شهر استان چهارمحال و بختیاری با پرتاب شیء به سمت سرهنگ احمد بهرامی از پرسنل فراجا باعث نابینایی چشم چپ و در نهایت تخلیه چشم وی شده بود؛ با اعلام گذشت و بخشش رسمی از سوی این افسر پلیس اجرای حکم قصاصش منتفی شد.
سرهنگ بهرامی گفت: بارها خانواده و ریش سفیدان به بنده مراجعه و تقاضا می‌کردند از قصاص این فرد صرف نظر کنم با اینکه قصاص حق من بود اما ترجیح دادم از این کار چشم‌پوشی کنم و او را ببخشم.

سرقت، یک ماه بعد از آزادی از زندان
 سارقی که بیش از یک ماه از آزادی اش نمی گذشت، به اتهام سرقت موتورسیکلت دستگیر شد.
سرهنگ عباس عرب، فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در شهرک اتحاد شهرستان سمنان، چند اکیپ از مأموران انتظامی برای بررسی تخصصی موضوع به صورت ویژه و نامحسوس در آن منطقه گشت‌زنی و پیگیری‌های خود را شروع کردند. سرانجام مأموران مشاهده کردند دو نفر سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در حال تردد هستند که به محض مشاهده گشت انتظامی از محل متواری شدند.در نهایت مأموران موفق به توقف موتورسیکلت شدند که یکی از آنها با پلیس درگیر و فرد دیگر از محل متواری شد. متهم در تحقیقات پلیس عنوان کرد کمتر از یک ماه است که از زندان مرخص شده و به دلیل مصرف مواد مخدر صنعتی دست به انجام این عمل مجرمانه زده است و به ۵ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد. تلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری متهم دیگر پرونده همچنان ادامه دارد.

حمله سگ‌های ولگرد به پسر 8 ساله
  یک پسر ۸ ساله در شهر جدید سهند تبریز بر اثر حمله سگ‌های ولگرد از ناحیه سر بشدت مجروح شد.
  این اتفاق روز سه‌شنبه در فاز ۳ شهر سهند و در داخل یک مجتمع مسکونی اتفاق افتاده است. این پسربچه در حال حاضر در بیمارستان بستری است.
 رها بودن سگ‌های ولگرد در اطراف شهرها در سال‌های اخیر به یکی از معضلات شهرهای کشور از جمله تبریز و سهند تبدیل شده است.
 به گزارش مهر، کم‌کاری شهرداری‌ها در جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد و همچنین غذا‌رسانی حامیان افراطی آنها از دلایل افزایش جمعیت این حیوانات است.
 
وحشت از مار 3 متری در عجب شیر
 یک حلقه مار که بیش از 3 متر طول داشت و در یکی از خیابان‌های شهر عجب شیر پرسه می‌زد موجب وحشت مردم شد.
 محمد اسکندری، مسئول آتش‌نشانی شهــــــــــــــــرداری عجب‌شیر اظهار کرد: در پی تماس تلفنی شهروندان مبنی بر وجود یک مار عظیم الجثه در خیابان آرامستان خضرلو، نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.
 وی با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حضور یافته و نسبت به گرفتن مار اقدام کردند افزود: پس از یک ساعت تلاش توسط نیروهای آتش‌نشانی و با کمک اهالی خضرلو مار گرفته شد و تحویل اداره محیط زیست شهرستان شد. طول این مار ۳ متر و ۲۰ سانتی متر و قطر آن حدود ۱۱ سانتی متر بود که سبب ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی این منطقه شده بود.

 کشف جسد پسر غرق شده در خرسان
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از کشف جسد پسر جوان در آتشگاه لردگان زیر یک تخته سنگ خبر داد.
مسعود مثنوی با اشاره به حادثه ناپدید شدن پسر ۲۹ ساله در رودخانه خرسان، اظهار کرد: در این حادثه سه تیم امدادی شامل دو تیم از چهارمحال و بختیاری و یک تیم از اصفهان در قالب ۱۴ نفر کار نجات را انجام دادند و در فاصله تقریباً ۵۰۰ متری از محل حادثه جسد پسر ۲۹ ساله زیر یک تخته سنگ کشف شد.

مأموران قلابی در دام پلیس البرز
  ۱۰ نفر سارق مأمورنما در ‏نقاط مختلف استان البرز دستگیر شدند.
سرهنگ حکمت اله شجاعی، رئیس پلیس آگاهی البرز در تشریح این خبر اظهار کرد: در نتیجه اجرای نخستین طرح مقابله با سارقان تحت پوشش مأمور، ۱۰ سارق در نقاط مختلف استان شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته متهمان به ۱۲ فقره سرقت به این شیوه اعتراف کردند و تعدادی لوازم مسروقه از جمله گوشی و کارت بانکی کشف شد. متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی استان معرفی شدند.

کشف جاساز 125 کیلو تریاک در پراید
 رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان از کشف ۱۲۵ کیلو تریاک از یک دستگاه سواری پراید خبر داد.
سرهنگ رحیم رفیعی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با اطلاع از تردد یک دستگاه سواری پراید حامل مواد افیونی در مسیر جنوب به شمال‌غرب دستور توقیف این خودرو صادر شد و با رصد مسیر خودرو، دو واحد گشت ویژه عملیاتی پلیس مبارزه با موادمخدر به عوارضی زنجان - تبریز اعزام و با اشراف پیرامونی، خودروی مذکور را متوقف کردند. مأموران در بازرسی از این سواری مقدار ۱۲۵ کیلو گرم مواد افیونی از نوع تریاک را از صندوق عقب خودرو کشف و ضبط کردند. سواری پراید به پارکینگ منتقل شد و دو نفر متهم با تشکیل پرونده مقدماتی در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

برداشت غیرقانونی از حساب با لینک آلوده
  عامل برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی شخصی در شهرستان دره‌شهر دستگیر شد.
سرهنگ کرم حسنی، فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر گفت: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت وجه از حسابش، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. با بررسی کارشناسان مشخص شد مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی مالباخته به صورت غیرمجاز برداشت شده است. با انجام اقدامات فنی‌، تخصصی و پلیسی متهم با هویت مشخص شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی ضمن توقیف حساب شخص کلاهبردار، وجه به حساب مالباخته برگشت داده شد.
سرهنگ حسنی به شهروندان هشدار داد و گفت: کلاهبرداران اینترنتی با جعل آدرس‌های اینترنتی سامانه ثنا پیامکی با محتواهایی نظیر ابلاغیه قضایی، ثبت شکایت در سامانه ، سهام عدالت و... به همراه لینک بدافزار موجود در پیامک اقدام به هک کردن گوشی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان می‌کنند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی