سرگردانی در جزیره بعد از فرار ناکام دختر و پسر جوان

گروه حوادث/   پسر و دختر جوان که با طراحی یک سناریوی کودکانه قصد داشتند قاچاقی از کشور خارج شوند در دام یک کلاهبردار گرفتار و در جزیره قشم سرگردان شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل زن جوانی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و از فرار پسر ۲۱ ساله‌اش با دختری ۱۹ ساله خبر داد و گفت: پسرم مدتی قبل با دختری دوست شده بود بنا به دلایلی که نمی‌دانم با هم فرار کرده‌اند. البته این تمام ماجرا نیست پسرم قبل از فرار دور از چشم ما مقدار زیادی پول از فامیل و اطرافیان قرض گرفته حتی موتورسیکلتش را هم قولنامه‌ای فروخته و در کل حدود 300 میلیون تومان پول جمع کرده و با دختر مورد علاقه‌اش فرار کرده‌اند. خانواده دختر نیز با اطلاع از فرارش شکایت کرده‌اند.
پس از این شکایت بلافاصله پرونده‌ای در دایره چهارم پلیس آگاهی تشکیل شد و تیمی زبده از کارآگاهان راهی محل مورد نظر شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم پی بردند، پسر جوان ابتدا پول‌های خود را به دلار تبدیل کرده و سپس به همراه دختر ۱۹ ساله راهی کاشان شده‌اند.
سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان کرد: کارآگاهان در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند، دختر و پسر گمشده از کاشان با اتوبوس به جزیره قشم رفته و در آنجا با یک قاچاقچی خطرناک انسان برای مهاجرت و خروج غیرقانونی از کشور ارتباط گرفته‌اند. بنابراین تلاش برای شناسایی مخفیگاه آنها ادامه یافت تا اینکه مخفیگاه دختر و پسر گمشده در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جزیره شناسایی شد. کارآگاهان در گام بعدی با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی طی یک عملیات منسجم موفق به دستگیری پسر جوان شدند و در ادامه نیز دختر جوان پیدا شد.
وی افزود: متهم پس از انتقال به اداره چهارم پلیس آگاهی در جریان تحقیقات ابتدایی ضمن ابراز ندامت و پشیمانی به جرم خود مبنی بر اغفال دختر جوان مبنی بر فرار از خانه به قصد ازدواج و مهاجرت اعتراف کرد و گفت: ما به قشم آمدیم تا برای همیشه به صورت غیرقانونی ایران را ترک کنیم اما در این میان یک فرد غریبه پول‌های ما را در اینجا سرقت کرد که در جزیره سرگردان و بی‌پول مانده بودیم.  بدین ترتیب با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، دختر گمشده به خانواده‌اش تحویل شد و متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره چهارم پلیس قرار گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی