صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و دو - ۱۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و دو - ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اخبار

واریز سه میلیون تومان به حساب 4.2 میلیون مستمری‌بگیر
مبلغ سه میلیون تومان بابت علی‌الحساب متناسب‌سازی و معیشت بازنشستگان عزیز برای ماه‌های فروردین تا خرداد ماه پرداخت شد.
میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم دولت مردمی سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور شهیدمان حضرت آیت‌الله رئیسی، توجه به معیشت و زندگی بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز بود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود : دولت براساس مصوبه‌ای که  هفته گذشته به موجب قانون بودجه داشت؛ به همه صندوق‌های بازنشستگی ابلاغ کرد که سه میلیون تومان بابت متناسب‌سازی فروردین تا خرداد به‌صورت علی‌الحساب برای متناسب‌سازی و معیشت بازنشستگان؛ واریز کنند. البته  ما هم اعلام کرده بودیم که در تلاش هستیم به محض تأمین منابع که رقمی بالغ بر 12 هزار و 600 میلیارد تومان را شامل می‌شود؛ این مبلغ علی‌الحساب را پرداخت ‌کنیم.
موسوی بیان داشت : این منابع تأمین شده و از روز گذشته  واریز مبلغ سه میلیون تومان به همه حساب مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی آغاز شد.همچنین این واریز برای همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران خواهد بود .


رشد صادرات ایران
به کشورهای ‌ اسلامی
رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات ایران به ۵۶ کشور عضو سازمان همکاری‌ اسلامی رشد ۱۵ درصدی ارزش داشته است. محمد رضوانی‌فرافزود: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳، میزان صادرات به ۵۶ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی در مجموع بالغ بر ۲۱.۵ میلیون تن کالا و به ارزش ۸.۶ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشدی ۶ درصدی در وزن و ۱۵ درصدی در ارزش دلاری داشته است. رضوانی‌فر ادامه داد: مجموع مبادلات تجاری با کشورهای مذکور در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ به ارقام ۲۶.۷ میلیون تن و ۱۵.۵ میلیارد دلار می‌رسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشدی ۸ درصدی در وزن و ۱۱ درصدی در ارزش دلاری بوده است.
 

 
۱۸ میلیارد دلار ارز واردات تأمین شد
از ابتدای فروردین‌ تا نهم تیرماه امسال، ۱۸ میلیارد و ۶۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین شده است. به گزارش بانک مرکزی، برای کالاهای اساسی ۴ میلیارد و ۶۹ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۰ میلیارد و ۲۰۸ میلیون دلار و برای خدمات ۳۵۳ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۳ میلیارد ۴۳۵ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.همچنین برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۳ میلیارد و ۳۲۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۷۴۱ میلیون دلار و در مجموع ۴ میلیارد و ۶۹ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شد.

جستجو
آرشیو تاریخی