صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و دو - ۱۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و دو - ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

ایران ۱۱ مقام امریکایی را تحریم کرد
 خبر اول اینکه، وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۱۱ فرد امریکایی دخیل در سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در امریکا تحریم شدند.
در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده امریکا در منطقه» و بویژه به استناد ماده 5 قانون فوق‌الذکر، اشخاص امریکایی زیر را به دلیل نقض حقوق بشر از طریق سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در امریکا که در حمایت از ملت مظلوم فلسطین علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به پا خواسته‌اند، تحت تحریم قرار می‌دهد:
1. ویلیام (بیلی) هیچنز، رئیس اداره امنیت عمومی جورجیا
2. ادی گریر، فرمانده عملیات میدانی ایالت جورجیا
3. لیندا جی استامپ کورنیک، رئیس پلیس دانشگاه فلوریدا
4. پاملا اسمیت، فرمانده پلیس واشنگتن دی‌سی
5. جفری کارول، دستیار اجرایی فرمانده پلیس واشنگتن دی‌سی
6. کارل جاکوبسن، رئیس پلیس نیو هاون
7. شین استریپی، دستیار رئیس پلیس دانشگاه تگزاس
8. مایکل کاکس، رئیس پلیس بوستون
9. اسکات دانینگ، رئیس بخش پلیس مرکزی دانشگاه ایندیانا
10. مایکل تامپسون، رئیس پلیس دانشگاه آریزونا
11. جان بروکی، رئیس پلیس دانشگاه لانگ بیچ کالیفرنیا
اشخاص فوق‌الذکر وفق مواد 6، 7 و 8 از بخش ششم قانون یادشده مشمول ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود. تمامی نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای مؤثر این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.
 
واکنش وقیحانه رضا پهلوی به فحاشی طرفدارانش به رأی‌دهندگان ایرانی
 دست آخر اینکه،  رضا پهلوی در گفت‌و‌گو با صدای امریکا، اظهارات وقیحانه‌ای را در مورد انتخابات در ایران مطرح کرد و از تحریم‌ها به عنوان ابزاری برای نشان دادن نافرمانی مدنی یاد کرد. او در این گفت‌و‌گو عنوان کرد: تحریم یکی از ابزارهای نافرمانی مدنی است. کم‌کم می‌شود هماهنگی وسیع‌تری در کشورهای تأثیرگذار عمده اروپایی داشت. بخشی از کمپین من این است که ما چگونه می‌توانیم به عنوان جامعه برون‌مرزی تأثیرگذار باشیم و این کشورها را وادار کنیم که تحت همان سیاست‌های فشار حداکثری البته با حمایت‌های حداکثری، فشار بیشتری بیاوریم.
اما پاسخ او به سؤال دیگر مجری برنامه، وقاحت او را بیشتر نمایان کرد. ربع پهلوی در پاسخ به این سؤال مجری برنامه صدای امریکا که از او پرسید: در جریان رأی‌گیری، سفارتخانه‌ها و دفاتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی صندوق‌های رأی را در نقاط مختلف امریکا و اروپا و سایر کشورها برقرار کردند، اما ایرانیان مخالف هم جلوی آن حوزه‌ها حضور پیدا کردند و اعتراض خود را نشان دادند. در بعضی موارد ویدیوهایی منتشر شد که این رفتارها با افرادی که در این رأی‌گیری شرکت کرده بودند کمی تند و خشونت‌آمیز بوده است. واکنش شما چیست؟ ضمن طفره رفتن از پاسخ به سؤال مجری، آن را کار جمهوری اسلامی دانست و گفت: نباید اصلاً تعجب کرد. این مسائلی است که رژیم راه‌اندازی می‌کند. در عمل این بحران‌ها را ایجاد می‌کند برای اینکه مانع یک همکاری و اتحاد بیشتر بین مخالفین نظام شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی