ضعف برنامه‌نویسی، قصه تکراری هر فصل

لیگ برتر 25 مرداد کلید می‌خورد

محمد محمدی سدهی
روزنامه‌نگار

 سرنوشت برگزاری بیست و چهارمین دوره لیگ برتر با برخی مسائل گره خورده است. حضور تیم ملی در انتخابی جام جهانی 2026 و حضور نمایندگان کشورمان در لیگ نخبگان آسیا از همین موضوعات است اما اصلی‌ترین موضوع در این خصوص بحث استانداردسازی و تجهیز ورزشگاه‌ها به VAR است؛ موضوعی که سال‌هاست یکی از ضعف‌های فوتبال ایران محسوب می‌شود و حالا به نظر می‌رسد که با تأکید کنفدراسیون فوتبال آسیا بر بحث استانداردسازی ورزشگاه‌ها، این ضعف در حال برطرف شدن است. بر همین اساس فدراسیون فوتبال برای آماده‌سازی ورزشگاه‌های میزبان مسابقات لیگ برتر ستادی را تشکیل داده تا روند آماده‌سازی برای شروع لیگ برتر تسریع پیدا کند.
در این بین صحبت‌هایی در خصوص آغاز لیگ برتر در تاریخ 25 مردادماه به گوش رسید اما برخی از ورزشگاه‌ها در فاصله حدود 40 روز به تاریخ مورد نظر، هنوز الزامات AFC را برطرف نکرده‌اند. این موضوع باعث شده تا خبرهایی در خصوص تعویق لیگ برتر و آغاز مسابقات در شهریور ماه، پس از برگزاری بازی‌های تیم ملی به گوش برسد. این در حالی است که تیم ملی روزهای 15 و 20 شهریور ماه سال‌جاری باید برابر قرقیزستان و امارات به میدان برود.
امیرحسین روشنک، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص تعویق لیگ برتر به «ایران» می‌گوید: «هدف ما این است که مسابقات لیگ در تاریخ اعلام شده (25 مرداد) آغاز شود. برگزاری لیگ در این تاریخ به نفع فوتبال‌مان است. از نظر برنامه‌ریزی کار سختی در پیش داریم به‌خصوص در نیم فصل اول که تیم ملی 6 بازی در پنجره سوم مسابقات انتخابی در پیش دارد و دو تیم استقلال و پرسپولیس هم در لیگ نخبگان 8 بازی برگزار خواهند کرد. این 14 هفته خودش یک نیم‌فصل است. در این بین رئیس فدراسیون پیشنهاد داد که بازی‌های لیگ آخر هفته برگزار شود و ما هم تلاش خواهیم کرد تا این اتفاق بیفتد اما مهم‌ترین موضوع بحث آماده‌سازی ورزشگاه‌هاست.»
سال‌هاست که کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار استانداردسازی ورزشگاه‌هاست که البته در آن زمان مسئولان فدراسیون و در رأس آن مهدی تاج که ادعای فدراسیون 5 ستاره را دارد مثل همیشه موضوع را جدی نگرفتند تا اینکه امسال AFC فشار را روی لیگ ایران بیشتر و تیم‌ها را ملزم به استانداردسازی ورزشگاه‌ها کرد. این نقد به فدراسیون وارد است که چرا بلافاصله پس از پایان لیگ بیست و سوم، جلسه‌ای با مدیران باشگاه‌های لیگ برتری برگزار نکرد و این موضوع را به آنها انتقال نداد.

جستجو
آرشیو تاریخی