صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و دو - ۱۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و دو - ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

میراث آریا- علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران (road show) که در کشور مالزی برگزار شد، فرصت‌هایی شامل سهولت دسترسی متقابل با لغو روادید، ظرفیت‌های متنوع گردشگری حلال و نیز امکان فرصت عمره پلاس را بستری برای توسعه متوازن گردشگری میان دو کشور خواند. مهم‌ترین بخش‌ اقتصاد فرهنگی دو کشور ایران و مالزی، صنعت گردشگری است که حلقه پیوند دو کشور به شمار می‌آید. ایران با تاریخ و تمدنی کهن، مردمانی میهمان‌نواز و گردشگری حلال توسعه یافته است و مالزی نیز با طبیعتی بکر و فرهنگی غنی پیشرو در صنعت گردشگری در دنیا است. ایران کشوری به تمام معنا چهار فصل است و می‌تواند پاسخگوی نیازهای مختلف گردشگران مالزیایی در موضوعات تاریخی و فرهنگی، طبیعت‌گردی، ماجراجویانه، زیارتی و تفریحی باشد. با توجه به سهولت دسترسی براساس لغو روادید بین دو کشور و همچنین تنوع گردشگری حلال، ایران می‌تواند برای تمامی گونه‌های گردشگری از جمله حوزه خوراک، تفریحات آبی و ساحلی مقصد خوبی برای مسلمانان مالزیایی به شمار آید. همچنین مراکز زیارتی و برگزاری تورهای عمره پلاس به معنای فراهم آوردن امکان سفر حجاج مالزیایی به ایران قبل یا بعد از سفر حج نیز از جمله مواردی است که باید بخش خصوصی به آن توجه کند. ما در بخش دولتی دو کشور و همچنین شما در بخش خصوصی باور داریم که برقراری مجدد پروازهای مستقیم، یکی از راه‌های کاهش هزینه سفر برای افزایش تبادلات گردشگری بین دو کشور است.

میراث آریا- فرزاد شریفی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از آغازعملیات مرمت و بازسازی قلعه اشرف العشایر (پوراشرف) واقع در شهرستان دره‌شهر خبر داد.
 
ایرنا- مهیار تفضلی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان با اشاره به وظیفه قانونی حفظ و حراست از اراضی ملی و جلوگیری از زمین‌خواری، گفت: تاکنون هشت هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف شد.
 
میراث آریا- حسین ایزدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از احیای حمام درویش علی خان معروف به حمام خویی شهرستان ساری خبر داد.
 
صدا و سیما- زهرا رنجبر، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه از اختصاص ۷ میلیارد تسهیلات بانکی مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی خبر داد.
 
ایلنا- حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با بیان اینکه پس از لغو روادید ایران با ۳۰ کشور دنیا، تونس به‌عنوان نخستین کشور گام‌های خود را برای لغو دوطرفه روادید برداشت، گفت: تونس از سال‌ها قبل یکی از مقاصد گردشگری ایران و بازارهای هدف ایران محسوب می‌شد که پروازهای چارتری در فواصل مختلف به تونس برقرار می‌کرد. هر چند این فعالیت‌ها در دوره پاندمی کرونا متوقف شد، اما هم‌اکنون با نگاه و عزم جدی که دو کشور ایران و تونس به روابط گردشگری دارند نه‌تنها به روال گذشته بازگشته‌ایم که با قدرت بیشتر در این زمینه درحال حرکت هستیم.
 
برنا- احمد احمدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست گنبد کاووس، از برگزاری کارگاه آموزشی به مناسبت روز جهانی بدون کیسه‌های پلاستیکی خبر داد.
 
ایرنا- سیدمحمد امین مشعریان، رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون در آتش سوخت.
 
ایسنا- علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: کمتر از ۱۸هکتار از مناطق تحت مدیریت استان دچار حریق شده است.
 
ایرنا- سرهنگ جواد خدامرادی، رئیس یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: ۱۱ فلزیاب و ۱۰۸ قطعه اشیای تاریخی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این استان کشف و ضبط شد.

ایرنا- محمدرضا علیمرادی، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از آغاز تخمگذاری لاک‌پشت‌های سبز در سواحل دریای عمان خبر داد و گفت: آنچه سواحل سیستان و بلوچستان را در مقایسه با سواحل سایر استان‌ها متمایز می‌کند عدم وجود جزایر در آب‌های ساحلی آن است که این ویژگی، تمهیدات خاصی را در زمان تخمگذاری لاک پشت‌های دریایی می‌طلبد، زیرا به دلیل باز بودن سواحل، تردد بیشتر در این گونه سواحل و تهدیدهای دشمنان طبیعی، نیاز به اقدامات حفاظتی و پایش مستمر و خاص یگان حفاظت محیط زیست دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی