صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و یک - ۱۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و یک - ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبـــار

مشهدالرضا (ع)
میزبان آیین چهلم شهید جمهور
با حضور دکتر مخبر، تعدادی از اعضای دولت و جمع زیادی از مسئولان و مردم؛ مراسم اربعین شهدای خدمت در حرم مطهر رضوی برگزار شد. مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهانش، با حضور سرپرست ریاست جمهوری، رئیس قوه قضائیه، تعدادی از اعضای هیأت دولت و جمع زیادی از مسئولین و مردم و با سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد. دکتر محمد مخبر عصر دیروز سه‌شنبه با سفر به مشهد، در مراسم بزرگداشت اربعین شهدای خدمت که در صحن جامع حرم رضوی (ع) و با سخنرانی سردار حسین سلامی برگزار شد، شرکت کرد. در این مراسم جمع زیادی از ارادتمندان به رئیس جمهور شهید و همراهانش و تعدادی از مسئولان کشوری و لشکری و جمعی از اعضای هیأت دولت حضور داشتند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد
مشارکت ۹۷هزار و ۹۶۷ نفر
از ایرانیان خارج از کشور
سخنگوی ستاد انتخابات کشور آرای اخذ شده از ایرانیان مقیم خارج از کشور در مرحله نخست انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را ۹۷هزار و ۹۶۷ رأی اعلام کرد. محسن اسلامی روز گذشته با اشاره با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ۱۳۶ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، شامل سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های کشورمان و حضور ایرانیان در انتخابات مرحله نخست، اظهار داشت: در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز تمهیدات لازم برای اخذ آرا از ایرانیان مقیم خارج از کشور اندیشیده شده است. وی با ارائه مجموع ۹۷ هزار و ۹۶۷ رأی مؤاخذه از حضور ایرانیان خارج از کشور در پای صندوق‌های رأی در مرحله نخست انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهارداشت: از این آرا ۳۲ هزار و ۵۸۲ رأی مربوط به مسعود پزشکیان، ۴۸ هزارو ۴۲ رأی مربوط به سعید جلیلی، ۱۳هزار و ۲۱۵ رأی مربوط به محمدباقر قالیباف و هزار و ۶۲ رأی مربوط به مصطفی‌ پورمحمدی ثبت شده است. سخنگوی ستاد انتخابات کشور آرای باطله را نیز سه‌هزار و ۶۶ رأی اعلام کرد. اسلامی تأکید کرد: در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود نیز تمام شعبی که برای مرحله نخست در خارج از کشور در نظر گرفته شده بودند، با هماهنگی‌های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و تمهیدات ستاد انتخابات کشور فعال و آماده اخذ رأی از ایرانیان خارج از کشور هستند. وی تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری با هماهنگی‌های انجام شده، حجاج ایرانی مستقر در عربستان سعودی نیز در انتخابات شرکت کردند. سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: وزارت امور خارجه تعرفه‌های مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران را برای نمایندگی‌های کشورمان ارسال کرده است.

در واکنش به اظهارات پزشکیان مطرح شد
دلایل قفل بودن پول ایران به روایت معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور
محمد جمشیدی، معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور به اظهارات مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درباره قفل بودن پول ایران در برخی از کشورها واکنش نشان داد. جمشیدی در پیامی که در شبکه مجازی «ایکس» منتشر کرد با بیان اینکه «آقای پزشکیان در مناظره شاکی بودند که چرا پول‌های ایران در برخی کشورها قفل است»، افزود: این نتیجه توافق تیم آقای روحانی با این کشورها بود آن هم در دوره برجام. توافق کردند که انرژی بفروشند و به جای پول، تدریجی کالا بخرند. ضمناً ایشان در آن دوره در مجلس بودند. شهید رئیسی همه آنها را به هم زد.»

رئیس ستاد انتخابات استان تهران مطرح کرد
ممنوعیت تجمعات غیرقانونی
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه هواداران نامزدهای انتخاباتی ضمن تمکین به قانون از تهمت و تخریب رقیب بپرهیزند، گفت: نامزدها و هواداران آنها در صورت نیاز به تجمع، حتماً باید مجوز لازم را از فرمانداری‌ها دریافت کنند. به گزارش ایسنا، سیدعباس جوهری روز گذشته با اشاره به کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری به مرحله دوم گفت: عوامل ستاد انتخابات استان تهران در این بازه زمانی کوتاه به صورت شبانه‌روز و با تمام توان در تلاش هستند که تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات را مهیا کنند. رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه فراهم‌آوری مقدمات انتخابات طولانی است و معمولاً ظرف چند ماه این بسترها فراهم می‌شود، افزود: برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری و در این بازه زمانی کوتاه، اقدامات صورت گرفته و آمادگی لازم برای برگزاری این آزمون سیاسی فراهم شده است. معاون استاندار تهران عنوان کرد: در دور دوم برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری نیز از اعضای ستاد و هواداران نامزدها می‌خواهیم ضمن تمکین به قانون از تهمت و تخریب نامزد مقابل خودداری کنند. جوهری بر عدم برگزاری تجمعات غیرقانونی توسط هواداران نامزدهای انتخاباتی تأکید و عنوان کرد: عزیزان در صورت نیاز به تجمع، حتماً باید مجوز لازم را از فرمانداری‌ها دریافت کنند. رئیس ستاد انتخابات استان تهران زمان پایان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری را ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۱۴ تیرماه اعلام کرد و افزود: ان شاءالله روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزاری انتخابات را خواهیم داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی