به روزرسانی و تجهیز سینمای ایران
مؤسسه سینماشهر به دلیل رسالت ذاتی خود و به عنوان بازوی فنی سازمان امور سینمایی با اعتقاد به توسعه و توزیع عدالت محور امکانات فرهنگی در مناطق کمبرخوردار، حمایت از سینماهای کشور را در برنامههای خود تعریف کرد تا شرایط بهرهمندی از سینماها را برای شهروندان مناطق دوردست فراهم کند. در نخستین اقدام مؤثر توسعه زیرساخت سینمایی، سالنهای آمفی تئاتر در شهرستانهای فاقد سینما را با خرید و نصب تجهیزات سینمایی از جمله سرور، ویدیو پروژکتور، سیستم صوت، پرده نمایش و دیگر ملزومات باکیفیت سینمایی، تبدیل به سینمای درخور و شایسته کرد. راهاندازی شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران (شناسا) به منظور اتصال کلیه سینماها به یکدیگر از طریق شبکه اختصاصی مهیا شد و با این اقدام، امکان ارسال تمامی آثار سینمایی در حال اکران را در یک روز به اقصی نقاط کشور فراهم کرد که در کاهش زمان و هزینه و افزایش کیفیت پخش نیز بسیار مؤثر بود. ارائه «سینماکارت» فرصتی را فراهم کرد تا با قرار گرفتن سینما در سبد فرهنگی خانوار، شوق رفتن به سینما به عنوان یک تفریح فرهنگی در خانوادهها بیشتر شود. طراحی وبسایت مؤسسه سینماشهر با هدف انتقال اطلاعات تخصصی و فنی در حوزه سینما، شفافسازی و اطلاعرسانی کلیه فعالیتهای این مؤسسه، راهاندازی درگاه فروش بلیت سینما (آیتیکت) به منظور توسعه جامعه مخاطب سینمای ایران، راهاندازی کیوسک بلیت (گیشه سیار) و قابلیت نصب در اماکن عمومی، ایستگاههای مترو، دانشگاهها و ورودی فروشگاههای بزرگ از جمله اقدامات این مؤسسه در دولت سیزدهم است. یکپارچه کردن سیستم تبلیغات پیش از اکران فیلمها در سینما با راهاندازی شبکه تبلیغات و بازرگانی سینمای ایران باعث شد بهرهمندی سینماداران از این منبع درآمدی بر خلاف جریان گذشته به معدودی از سینماها محدود نشود و انگیزهای برای ورود به این فرمت تبلیغات برای صاحبان کالا و خدمات باشد.