با دست‌های بسته روی رینگ

جواد رستم‌زاده
خبرنگار


اوضاع ارتش سرخ این روزها بسیار قمر در عقرب است. درویش که این روزها بیشتر درگیر حساب و کتاب و پرداخت قراردادهای معوقه و جور کردن پول برای قراردادهای جدید است، می‌داند که اگر دیر بجنبد رقبا گوی سبقت را از او در تجهیز تیم‌های‌شان خواهند ربود و آن وقت او می‌ماند و هواداران خشمگین.
هواداران همچنان منتظر خرید جایگزین برای بیرانوند هستند. آنها که دل‌شان از بدعهدی و پول دوستی بیرو خون است، قید او را زده‌اند و چشم به راه سنگربان مطمئن دیگری هستند. دروازه‌بانی که احتمالاً او را در ایران نخواهند یافت و باید منتظر گلری ‌خارجی باشند. این روزها البته که بحث خرید امیر عابدزاده هم به گوش می‌رسد. دروازه‌بانی که جز مقاطعی در طول فصل قبل بیشتر نیمکت‌نشین بوده و از شرایط آرمانی به دور است. او که در دوران اسکوچیچ توانست درون دروازه تیم ملی برای خود جایگاهی دست و پا کند، مدت‌هاست که دست‌های مطمئن گذشته را ندارد و گل‌های پر شمار و بدی را دریافت کرده است.
واقعیت این است که از احمد عابدزاده تا امیر عابدزاده فرسنگ‌ها فاصله است و اگر سرخ‌ها دلخوش به فامیل «عابدزاده» هستند سخت در اشتباهند. بیرانوند با تمام فراز و فرودهای اخلاقی که داشت در سال‌های قهرمانی سرخ‌ها یکی از ارکان اصلی کسب عنوان اولی بود و این بر کسی پوشیده نیست. حالا هم اگر درویش می‌خواهد جام را در ویترین باشگاه حفظ کند باید فکری برای چهارچوب دروازه کند. سیم خاردارهای سرخ البته که اوضاع مساعدی دارند. با وجود پور‌علی گنجی، کنعانی و نعمتی نگرانی چندانی در یک سوم دفاعی نیست و تنها نگرانی هواداران جدایی گولسیانی است. بازیکن گرجی این روزها در یورو 2024 عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و قطعاً خواستگاران جدیدی برای او به صف خواهند شد. هواداران دوست دارند او در تیم بماند و باشگاه در تلاش است زمینه تمدید قرارداد را فراهم کند اما داستان ظاهراً چیز دیگری است.
تا به امروز پرسپولیس هنوز خرید شایان ذکری نداشته و تنها به سراغ پر کردن لیست 23 ساله‌ها رفته است که دردی را از تیمی ‌که می‌خواهد در لیگ نخبگان به میدان رود دوا نمی‌کند. آنها دروازه‌بان می‌خواهند، هافبک می‌خواهند و از همه مهم‌تر مهاجم می‌خواهند. آنها برای دفاع از عنوان قهرمانی و آبروداری در آسیا همه چیز می‌خواهند و هیچ چیز ندارند چون کنسرسیوم بانکی تشکیل نشده و تنها یکی از بانک‌ها باید جور همه را به دوش بکشد. پس حتماً و قطعاً از ریخت و پاش خبری نیست و سرخ‌ها با دست‌های بسته باید به رینگ نقل و انتقالاتی بروند.

جستجو
آرشیو تاریخی