صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

تبدیل بنزین به یک موضوع جدی انتخاباتی

خلجی: شهید رئیسی زیر بار افزایش قیمت بنزین نرفت

اظهارنظر اعضای ارشد ستاد یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره قیمت بنزین، واکنش‌هایی را به دنبال داشت. یکی از این واکنش‌ها، از سوی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم مطرح شد که در آن رویکرد دولت سیزدهم نسبت به این مسأله را تشریح کرد. سپهر خلجی اظهارکرد که به رغم همه تنگناهای مالی دولت یا پیشنهادهای افزایش قیمت بنزین، شهید رئیسی راه‌حل را در شیوه‌هایی دنبال می‌کرده که فشار به زندگی مردم وارد نکند.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در این باره تصریح کرد: شهید رئیسی تا آخر عمر پربرکت خود در مقابل جریانی که برای تأمین منابع به دنبال افزایش قیمت بنزین و فشار مضاعف بر مردم بود ایستاد و بارها طرح‌هایی را که ارائه شد با دلایل متقن و با ملاحظه توان مردم رد کرد. خلجی اضافه کرد: شهید رئیسی معتقد بود به جای فشار بر مردم باید از طریق اصلاح مصرف و مسدودکردن مبادی قاچاق این موضوع را مدیریت کرد.
ضمن اینکه معتقد بود هرگونه سیاستگذاری جدید در این زمینه را باید صادقانه با مردم در میان گذاشت، نه اینکه مردم را غافلگیر کرد.
علت این اظهارنظر خلجی و تشریح رویکرد دولت نسبت به قیمت بنزین از سوی وی، موضع رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان درباره قیمت بنزین است که طی آن، عبدالعلی‌زاده مسأله افزایش قیمت بنزین را رد و تکذیب نکرد. این درحالی است که شهید رئیسی بارها در مقابل چنین پیشنهاداتی مقاومت و آنها را رد کرده بود.
شنبه گذشته در نشست خبری علی عبدالعلی‌زاده این سؤال مطرح شد: آقای پزشکیان عنوان کردند که کارشناس نیست، اما اگر کارشناسان نظر بدهند بنزین ۵۰ هزار تومان بشود آیا ایشان قبول می‌کنند؟ به گزارش ایرنا، رئیس ستاد انتخابات پزشکیان در پاسخ گفت: اگر دولت تعاملی باشد به همین کارشناسان که می‌گویند بنزین باید ۵۰ هزار تومان شود، به مدت سه شب، هر شب یک موافق و یک مخالف به تلویزیون بیایند و بنشینند و درباره گران شدن حامل‌های انرژی صحبت کنند، مردم حرف‌ها را می‌شنوند که چرا گران شود، بعد هم بگوید چگونه گران کنیم. عبدالعلی‌زاده اضافه کرد: حالا که مردم پذیرفتند و دیدند که چاره‌ای نیست و باید گران شود، بگویند دو مطلب باید در اینجا وجود داشته باشد نخست اینکه چگونه گران کنیم؟ آیا این ۵۰ هزار تومان یکباره گران شود یا اینکه طی یکسال یا دو سال گران کنیم؛ موضوع بعد اینکه پول افزایش قیمت بنزین را کجا می‌خواهیم ببریم، این گران شدن چه فشاری به اقشار متوسط و ضعیف خواهد آورد و برنامه جبرانی ما چیست. اگر اینها را کنار هم ردیف کنیم مردم به‌راحتی می‌آیند و می‌پذیرند و کمک می‌کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی