جهان

نویسنده هندی
جایزه قلم پینتر را گرفت

نویسنده هندی آرونداتی روی برنده جایزه قلم پینتر ۲۰۲۴ شد. او این جایزه را در مراسمی به میزبانی کتابخانه بریتانیا ۱۰ اکتبر ۲۰۲۴ دریافت خواهد کرد.
این جایزه که به یاد هرولد پینتر نویسنده فقید بریتانیایی تأسیس شده، هر سال به یک نویسنده شجاع که برای دفاع از آزادی بیان فعالیت می‌کند اهدا می‌شود.
روث بورثویک رئیس هیأت داوران این جایزه گفت: روی، داستان‌هایش درباره بی‌عدالتی را با شوخ‌طبعی و زیبایی بیان می‌کند. در حالی که هند کانون مهمی در جهان است، او یک متفکر واقعی بین‌المللی است و صدای قدرتمندش را نباید خاموش کرد. /مهر

 

تولید «تلماسه سوم» تابستان آینده شروع می‌شود

تولید فیلم «تلماسه: مسیح» به کارگردانی دنی ویلنوو آگوست (مرداد) ۲۰۲۵ آغاز می‌شود.
«تلماسه: مسیح» فیلم بعدی دنی ویلنوو است و با اینکه این فیلمساز چندبار گفته بود که چنین نخواهد بود، اکنون گفته می‌شود وی می‌خواهد سه‌گانه «تلماسه» را تا سال ۲۰۲۶ تکمیل کند. برادران وارنر «فیلم بدون عنوان» خود را که زمان اکرانش را برای دسامبر ۲۰۲۶ تعیین کرده بود، اکنون به عنوان «فیلم دنی ویلنوو» نامگذاری کرده است.
ویلنوو و کمپانی لجندری در مرحله بعد «جنگ هسته‌ای: یک سناریو» را با اقتباس از کتاب غیرداستانی آنی یاکوبسن که درباره رویدادهایی است که در صورت وقوع یک جنگ هسته‌ای رخ می‌دهد، خواهند ساخت. «تلماسه: قسمت دوم» با بازی تیموتی شالامه و زندایا تا اینجا موفق‌ترین فیلم زنده سال ۲۰۲۴ است که از زمان اکران خود در اول ماه مه تاکنون ۲۸۲.۱ میلیون دلار فروش داخلی و ۷۱۱.۴ میلیون دلار در سراسر جهان کسب کرد./مهر

جستجو
آرشیو تاریخی