فرهنگ

گسترش همزمان تعاملات فرهنگی و اقتصادی در دولت شهید رئیسی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ریل گذاری‌های خوبی در حوزه فرهنگ در دولت شهید رئیسی انجام شده و ما یک مرکب آماده‌ای داریم که یک راکب خوب می‌خواهد تا این مسیر را ادامه دهد.
محمدمهدی اسماعیلی در آیین گرامیداشت «روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان»  اظهار داشت: از رئیس‌جمهور آینده پیشاپیش این درخواست را داریم که مسیر دولت مردمی را در حوزه فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی ادامه دهد. وی در پاسخ به این سؤال که از رئیس‌جمهور آینده در حوزه فرهنگ چه انتظاری دارید، گفت: آیت‌الله شهید ما رئیس‌جمهور انقلابی ما همه ریل‌گذاری‌ها را در این دولت انجام دادند و ما یک مرکب آماده‌ای داریم که یک راکب خوب می‌خواهد تا این مسیر را ادامه دهد.
وی افزود: دولت آیت‌الله شهید رئیسی هم بنایش بر گسترش تعاملات فرهنگی همپای تعاملات اقتصادی بود. اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سفر آخرمان به سریلانکا پنج تفاهمنامه بود که چهار تفاهمنامه را من به عنوان وزیرفرهنگ امضا کردم و نشان می‌دهد که دولت نسبت به این مسأله توجه جدی داشته و وضعیت بسیار خوبی را به لحاظ زیرساخت‌های بودجه‌ای، پشتیبانی داشتیم و اصلاً قابل مقایسه با سالی که تحویل گرفتیم، نیست.

افتتاح دفاتر نمایندگی‌های جدید
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نزدیک به ۳۶۰، ۳۷۰ میلیارد تومان سال ۱۴۰۰ بودجه سازمان فرهنگ بود که امسال این عدد با اتفاقاتی که در تبصره ۱۳ بند ب رخ داد به بالای دوهزار و ۴۰۰، ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و این عدد فضای کار جدی فرهنگی، افتتاح دفاتر نمایندگی‌های جدید را فراهم کرده و امیدوارم این مسیر با قوت تداوم داشته باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی