صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و نه - ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

پالایشگاه تهران چراغ سوم طرح‌های ارتقای کیفی نفت کوره را روشن کرد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران از صدور مجوزهای زیست محیطی مربوط به اجرای طرح‌ ارتقای کیفی نفت کوره پالایشگاه تهران با الگوبرداری از طرح ارتقای کیفی نفت کوره پالایشگاه اصفهان خبر داد و گفت: با دریافت مجوزهای زیست‌محیطی عملیات اجرایی این پروژه سرعت یافته و تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد.
اکنون پس از پالایشگاه نفت اصفهان و پالایشگاه نفت بندرعباس، این سومین پالایشگاه نفت کشور است که چراغ اجرای طرح‌های کیفی‌سازی نفت کوره در کشور را روشن کرده است و امید می‌رود با اجرایی شدن این طرح، علاوه بر کاهش نفت کوره تولیدی در این پالایشگاه، حرکت به سمت تولید فرآورده‌های سبک پالایشی و با ارزش افزوده بیشتر، افزایش تنوع در سبد صادراتی محصولات و در نهایت گام این واحد پالایشی پایتخت به سمت و سوی پتروپالایشی شدن به صورت عملی برداشته شود.
بنا به این گزارش دوازدهمین نشست «بررسی تازه‌ترین وضع طرح‌های کیفی‌سازی فرآورده‌ها با اولویت کاهش نفت کوره» که صبح روز چهارشنبه، ۲۳ خرداد با حضور جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، محسن ایران‌زاد، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران، وحید عبیری، رئیس هیأت مدیره پالایش نفت تهران و جمعی از مدیران‌عامل و نمایندگان شرکت‌های پالایشی به میزبانی پالایشگاه نفت تهران در پالایشگاه نفت تهران برگزار شد. در این نشست نمایندگان شرکت‌های پالایشی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای و نیز آخرین اقدامات انجام شده درباره اجرای طرح‌های ارتقای کیفی نفت کوره ارائه کردند.
محسن ایران‌زاد، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در این نشست از دریافت مجوز زیست محیطی اجرای طرح ارتقای کیفی نفت کوره این پالایشگاه خبر داد و گفت: فاز نخست بنزین‌سازی پالایشگاه تهران تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد؛ این واحد هم‌اکنون بیش از ۷۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش‌بینی ما این است که تا تیر ماه سال آینده به صورت کامل به بهره‌برداری برسد. وی افزود: طرح جامع ارتقای کیفی محصولات تولیدی با کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه تهران در ابتدا دچار چالش‌هایی نظیر اخذ مجوز زیست محیطی و اخذ مجوز شهرداری برای جابه‌جایی درختان محل احداث طرح بود که با توجه به پیشنهاد پالایشگاه اصفهان و بررسی فنی مشخصات رآکتورهای آر. اچ. یو و امکان‌سنجی تأمین خوراک این رآکتورها برای استفاده از این رآکتورها در کارگروه تخصصی، هیأت مدیره پالایشگاه تهران با اجرای طرح RHU_RFCC موافقت کردند و مجوز آن صادر شد.

چله خدمت؛ بهانه‌ای برای کمک به نیازمندان کمیته امداد
شرکت پالایش نفت تهران در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، 700 بسته کمک معیشتی را در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) کهریزک و گروه جهادی منادیان منجی(عج) قرار داد. بنا بر این گزارش به مناسبت عید سعید غدیر خم و در قالب پویش چله خدمت با موافقت مدیرعامل و تصویب هیأت مدیره شرکت پالایش نفت تهران با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) کهریزک، 700 بسته کمک معیشتی شامل اقلام و مایحتاج ضروری در اختیار نیازمندان قرار گرفت. علاوه بر آن 110 بسته کمک معیشتی نیز در قالب کمک‌های داوطلبانه کارکنان شرکت به همت اداره حراست شرکت پالایش نفت تهران به مناطق کم برخوردار اطراف پالایشگاه ارسال شد.
محسن ایران زاد، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در این خصوص بیان داشت: با موافقت هیأت مدیره شرکت پالایش نفت تهران هم‌زمان با چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید در پویشی تحت عنوان چله خدمت با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) کهریزک و باقرشهر 700 بسته کمک معیشتی در اختیار نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد کهریزک و باقرشهر و گروه جهادی منادیان منجی(عج) قرار گرفت. وی افزود: پالایشگاه تهران پیش از این اقدامات مشترک تأثیرگذاری در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود با کمیته امداد حضرت امام(ره) داشته که امضای توافقنامه و تخصیص اعتبار در راستای کمک به توانمند‌سازی و اجرایی شدن طرح‌های اشتغال و کارآفرینی توسط نیازمندان بخش کهریزک و باقرشهر را می‌توان از نمونه‌های آن برشمرد. ایران‌زاد تأکید کرد: کمک به نیازمندان جنوب تهران بویژه مناطق باقرشهر، کهریزک و روستاهای اطراف با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های شرکت پالایش نفت تهران در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خواهد بود.
در ادامه آرونی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش کهریزک و باقرشهر در خصوص این هم‌افزایی بیان داشت: این چهارمین هم‌افزایی و همکاری شرکت پالایش نفت تهران با کمیته امداد امام خمینی(ره) کهریزک و باقرشهر طی 3سال گذشته بوده است. وی ادامه داد: شرکت پالایش نفت تهران تاکنون پیرامون خوداشتغالی، اطعام ایتام و نیازمندان، تأمین لوازم التحریر کل خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) بخش کهریزک و باقرشهر و توزیع سبد معیشتی خانواده‌های نیازمند همکاری و همراهی داشته است. از مدیرعامل و هیأت مدیره محترم شرکت پالایش نفت تهران قدردانی و تشکر می‌نمایم و امیدوارم در سال‌های آتی نیز شاهد این‌گونه کمک‌های خداپسندانه از جانب تلاشگران این مجتمع پالایشی بوده و خانواده‌های نیازمند را از مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت خدمت‌رسان و خدمتگزار بهره‌مند کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی