از گوشه و کنار ایران

آزادی 10 زندانی با کمک خانواده امام جمعه شهید تبریز
خانواده امام جمعه شهید تبریز با اهدای هزینه‌های مراسم یادبود این شهید والامقام به ستاد دیه آذربایجان شرقی، تعداد ۱۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان را آزاد کردند.
 فرزند شهید آیت‌الله آل هاشم هنگام پرداخت هزینه‌های مراسم چهلم و یادبود پدرش، با بیان اینکه یکی از منویات آن شهید سوق دادن هزینه‌های اضافی مراسم‌های ترحیم و یادبود به امورات خیر و خداپسندانه بود، گفت: از تأکیدات مرحوم پدرم ترویج فرهنگ نیکوکاری و جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری در چنین مراسمی است که بر این اساس تصمیم خانواده بر این شد با حذف تشریفات زاید، علاوه بر بازگرداندن سرپرست خانواده‌ای به کانون گرم خانواده‌، دعای خیر زندانیان آزاد شده نیز نثار روح آن شهید شود. پدرم همیشه تأکید داشت زندانیان جرایم غیرعمد به طور ناخواسته پشت میله‌های زندان قرار می‌گیرند و این اتفاق ممکن است برای همه پیش بیاید، از این رو باید دست این افراد را در این شرایط سخت بگیریم و در واقع خانواده ما با این کار به نیت‌های خیر ایشان جامه عمل پوشاندند.
وی با قدردانی از مسئولان ستاد دیه آذربایجان شرقی و خیران نیک اندیش این مجموعه، یادآور شد: سالهاست به ابتکار مسئولان ستاد دیه در استان آذربایجان شرقی طرح اهدای هزینه‌های مجالس ترحیم، عزاداری، گل، بنر و ولیمه به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را اجرا می‌کنند که الگویی برای کل کشور است.

نجات پسر 17 ساله از قصاص
 یک پرونده قتل عمد با میانجیگری اعضای شورای حل اختلاف کانون اصلاح تربیت و جلب رضایت خانواده مقتول پس از ۲ سال انتظار با صلح و سازش مختومه شد.
  حجت‌الاسلام محمدامیر ابراهیمی معاون قضایی و حل اختلاف رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: رأی نهایی پرونده پسر 17 ساله حکم قصاص بود که به درخواست اولیای دم و پس از انجام تشریفات قانونی، صادر و در نوبت اجرا قرار گرفته بود. اما پرونده پیش از اجرای این حکم به شورای حل اختلاف کانون اصلاح تربیت ارجاع و تلاش برای جلب رضایت اولیای دم آغاز شد. اعضای شورای حل اختلاف پس از تشکیل چندین جلسه مذاکره با اولیای دم، رضایت اولیای دم را جلب کردند و به قاتل زندگی دوباره بخشیدند که مراحل دادرسی پرونده پس از طی ۲ سال با صلح و سازش مختومه شد.
 
غرق شدن مرد جوان در کانال آب
 یک مرد جوان عصر شنبه هنگام شنا در کانال آب نجف آباد غرق شد.
 عباس عابدی سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: این حادثه بعد از ظهر به اورژانس اعلام شد و با حضور در محل امدادگران دریافتند مردی 33 ساله در کانال آب گلدشت نجف آباد غرق شده و جان خود را از دست داده است.
 
فروش خودروهای تصادفی
 به جای خودروی لوکس خارجی
 اعضای باند کلاهبرداری که با مانورهای متقلبانه خودروهای تصادفی را دستکاری و به عنوان خودروهای لوکس به شهروندان می‌فروختند، شناسایی و دستگیر شدند.
  سرهنگ «ضرغام آذین» معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا گفت: رسیدگی به این پرونده با موضوع جعل و کلاهبرداری تحت پوشش خرید و فروش خودروهای خارجی تصادفی در دستور کار مرکز عملیات ویژه این پلیس قرار گرفت. در بررسی‌های به عمل آمده و انجام تحقیقات گسترده پلیسی از شاکی‌ها مشخص شد متهمان با خرید خودروهای تصادفی خارجی با قیمت پایین پس از مانور متقلبانه خودروها را به عنوان اتومبیل لوکس، کم کارکرد، بی‌رنگ و بدون تصادف با قیمت گزاف به شهروندان می‌فروختند و متواری می‌شدند. با تلاش کارآگاهان واقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه متهمان شناسایی و در عملیات‌های جداگانه هر سه نفر دستگیر شدند.متهمان در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند و تا کنون ۷۵ نفر از مالباختگان شناسایی شدند و تلاش برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.
 
تصادف سمند با اسب، جان راننده را گرفت
 برخورد یک دستگاه خودروی سواری سمند با یک رأس اسب در گناباد منجر به مرگ راننده خودرو شد.
 علی برومند رئیس جمعیت هلال احمر گناباد گفت:‌ بر اثر این حادثه که شامگاه شنبه در کیلومتر ۱۰ جاده شهر کاخک از توابع این شهرستان تا گناباد به وقوع پیوست گروه‌های امدادی از هلال احمر و اورژانس به محل اعزام شدند. راننده خودرو بر اثر شدت جراحت‌های وارده در محل حادثه جان خود را از دست داد.
 
غرق شدن دو نوجوان در «چاه نیمه»
 دو نوجوان براثر بی‌احتیاطی و آشنا نبودن به فن شنا در چاه نیمه شهرستان زهک غرق شدند.
 سیدمحمدمهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: روز شنبه گزارش یک مورد غرق شدگی توسط نیروهای اورژانس به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات اعلام شد و بلافاصله یک تیم امداد و نجات متشکل از ۶ نفر از نیروهای پایگاه «چاه نیمه» به محل حادثه اعزام شدند. پس از حدوداً سه ساعت جست‌وجو و تلاش تیم‌های هلال احمر عصر همان روز پیکر بی‌جان ۲ نوجوان ۱۶ ساله پیدا و از آب بیرون کشیده و به مراجع ذیصلاح تحویل داده شد.
 
قتل و خودکشی بر سر اختلاف ملکی
 دو نفر به علت اختلافات ملکی در روستای «سپیده» بخش مرکزی چالوس کشته شدند.
 سرهنگ محسن سلیمانی فرمانده انتظامی چالوس گفت: پس از اعلام این حادثه مأموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل وقوع حادثه اعزام شدند. طبق مستندات موجود علت درگیری این افراد اختلافات ملکی بوده و در این میان یکی از طرفین درگیری پس از قتل طرف مقابل خودش را هم با اسلحه کشت.
 
مهار آتش انبار علوفه بعد از 15 ساعت تلاش
  آتش‌سوزی انبار علوفه گاوداری جاده اراک - تهران پس از ۱۵ ساعت عملیات نفسگیر مهار شد.
 مجتبی خراجی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: ساعت ۱۵ روز شنبه نهم تیرماه گزارشی مبنی بر حریق گسترده در انبار علوفه گاوداری در جاده اراک - تهران، محدوده روستای خیرآباد به آتش‌نشانی اعلام شد که بلافاصله چندین خودروی سنگین اطفای حریق به محل اعزام شدند.
 وی بیان کرد: با توجه به حجم بسیار زیاد علوفه و گستردگی حریق، پنج خودروی سنگین اطفای حریق از ایستگاه‌های مختلف به همراه ۲ خودروی آتش‌نشانی از روستای خیرآباد و کارچان و یک دستگاه تانکر پشتیبانی آب از سازمان عمران شهرداری اراک در محل حاضر شدند و در ساعت پنج و۳۰ دقیقه بامداد یکشنبه پس از 15 ساعت تلاش سرانجام آتش مهار شد.

جستجو
آرشیو تاریخی