صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

انتقاد شدید کارشناس تلویزیون وزارت خارجه امریکا از اپوزیسیون ایرانی
 خبر اول اینکه، آرش عزیزی کارشناس تلویزیون وزارت خارجه امریکا معتقد است که حمله و فحاشی به رأی‌دهندگان از سوی مخالفان ایران، نمی‌تواند جمهوری اسلامی را به پایین بکشد. او در گفت‌و‌گو با این تلویزیون می‌گوید: این نوع حرکات قدیمی اپوزیسیون و تشکیل کمپین شرمساری، راه به جایی نخواهد برد. کسی که چنین کاری را انجام می‌دهد، کسی نیست که بتواند جمهوری اسلامی را به پایین بکشد. او ادامه می‌دهد: اپوزیسیون جدی‌ای که بخواهد بدیلی برای جمهوری اسلامی ارائه کند و برنامه‌ای برای این موضوع داشته باشد، نداریم. با این حرف‌ها و شانتاژها و با این حجم از تهاجم اخلاقی نمی‌شود کار سیاسی انجام داد. کار سیاسی یعنی اینکه اول از همه شما باید این واقعیت را به رسمیت بشناسید که ما در شرایط بغرنجی قرار داریم. ایرانیانی که در اپوزیسیون هستند، اختلافات کمی با یکدیگر ندارند. ما در درون اپوزیسیون کسانی را داریم که از پرویز ثابتی دفاع می‌کنند و از طرفی می‌گویند که مخالف کشتار هستند.
 جهان نظاره‌گر ایران
 دست آخر اینکه، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران درحالی برگزار شد که بیش از ۵۰۰ خبرنگار از ۱۵۰ رسانه خارجی مقیم و غیرمقیم وابسته به ۳۱ کشور این انتخابات را پوشش می‌دادند.
رسانه‌های انگلیسی‌زبان و رسانه‌های معتبر عربی در سراسر دنیا، بازتاب چشمگیری از برگزاری این انتخابات و مشارکت اقشار مختلف مردم برای تعیین سرنوشت کشور ارائه دادند.
در همین رابطه پس از پایان رأی‌گیری و آغاز شمارش آرا، خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار خبر برگزاری انتخابات روز جمعه در ایران به ارائه نتایج رسمی شمارش آرا پرداخت و گزارش داد: نتایج نشان می‌دهد که ۲ نامزد پیشتاز، یعنی «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» با اختلاف کمی از یکدیگر به ترتیب در صدر قرار دارند و احتمال دارد انتخابات به دور دوم کشیده شود.
خبرگزاری رویترز نیز در گزارش خود درباره برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به حضور رهبر معظم انقلاب پای صندوق رأی در ساعات ابتدایی صبح روز جمعه پرداخت و افزود: مردم ایران پس از درگذشت ابراهیم رئیسی در یک سانحه هوایی در این انتخابات شرکت کردند تا رئیس‌جمهور آینده خود را برای یک دوره چهار ساله انتخاب کنند.
جریان رسانه‌ای وابسته به گروه‌های اپوزیسیون ایران همچون سابق پروژه تحریم انتخابات را دنبال کردند. این رسانه‌ها همچنین با آب و تاب فراوان فحاشی و اهانت‌های گروه‌هایی از اراذل ضدایرانی به شهروندان کشورمان را که در خارج از کشور رأی خود را به صندوق‌ می‌انداختند منتشر کردند. اینترنشنال، بی بی سی فارسی، منوتو، صدای امریکا و رادیو فردا از جمله رسانه‌هایی بودند که هماهنگ با یکدیگر پروژه تحریم انتخابات را دنبال می‌کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی