صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

خوشحالی خبرنگار نیویورک تایمز از دیدار رهبر معظم انقلاب
راحله امینیان، مجری تلویزیون با انتشار تصویری از خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز که در جمع خبرنگاران حاضر در دوره نخست انتخابات ریاست جمهوری کشورمان حضور داشته نوشته: «تصویری که در صفحه‌ام منتشر شده خبرنگار نیویورک تایمز است. اولین مرتبه است ایران آمده. ایران را کشوری پیچیده توصیه کرده. برای او هیجان‌انگیز بوده که رهبر ایران را از نزدیک دیده.
خواستم با او مصاحبه کنم اما اظهار نگرانی کرد که وقتی به کشورش برگردد برای او دردسر می‌شود وعذرخواهی کرد.» امینیان در ادامه با انتشار تصویری دو نفره با این خبرنگار زن امریکایی نوشته: «و یک نکته خیلی جالب اینکه وقتی متوجه شغل من شد کلی اظهار لطف و محبت کرد و من نمی‌دانم چه شد که گفت: امیدوارم در نجف ببینمت. تعجب کردم از مترجمش پرسیدم چرا این جمله را گفت؟ آقای مترجم هم گفت که او بشدت حضرت علی را دوست دارد و بارها به نجف سفر کرده در حالی‌که اصلاً مسلمان نیست.» آن‌طور که راحله امینیان در آخرین استوری‌اش نوشته و البته فیلم کوتاهی هم در این رابطه‌ منتشر کرده، نظر این خبرنگارامریکایی درباره رهبرمعظم انقلاب اسلامی، جالب توجه‌ترین بخش این مکالمه دونفره بوده، امینیان با انتشار نقل قولی از وی نوشته: «گفت برای من جالب بود که رهبر ایران اینقدر با صلابت راه می‌روند.»

نوشته کوتاه‌ یامین‌پور درباره انتخابات
وحید یامین‌پور، نویسنده و مجری تلویزیون با اشاره به برخی توئیت‌های این روزهای فضای مجازی درباره نتایج انتخابات که احتمالاً خطاب به طرفداران کاندیداهای حذف شده از دوره نخست است نوشته: «عزیزانی که دلگیر و مکدر هستید اگر توئیت شما نقره باشد، نزدنش طلاست. به رضای خدا و مصلحت ایران بیندیشید.»

یادی از شهدای خدمت
نغمه مستشار نظامی، شاعر و مترجم با انتشار تصویری از زنده‌یاد امیر عبداللهیان و بازنشر شعری در گرامیداشت وی نوشته: «چقدر جای شما خالی است، امیرغیرت وعزت.» این روزها و هم‌زمان با شور واشتیاقی که برپایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر جامعه حاکم کرده، برخی اهالی فرهنگ و ادبیات به بهانه‌های مختلف یاد شهدای خدمت را گرامی داشته‌اند و در وصف جای خالی آنان نوشته‌اند.

نوشته تأمل برانگیز سعید مستغاثی
سعید مستغاثی، مستندساز و منتقد سینما هم در واکنش به رفتار ضدانقلابی‌ها در توهین به ایرانیان ساکن دیگر کشورها که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق‌های رأی رفته‌اند نوشته: «همچنان زامبی‌های خارج نشین در کنار اسرائیلی‌ها هستند. ترکیب این دو پدیده، موجودات رقت‌انگیزی می‌شوند که تنها می‌توانند فحاشی کنند.» او در استوری دیگری نوشته: «زامبی‌هایی که همواره در خارج کشور در مقابل رأی‌دهندگان بی‌محابا جلو آمده و چنگ و دندان نشان می‌دادند این مرتبه در اغلب جاها روی پنهان کرده یا پشت به دوربین بودند. انگار بدجوری ماست‌ها را کیسه کرده‌اند.» مستغاثی در کنایه به ادعای برخی از این افراد، تصویری از حضور مردم در مسجدالنبی میدان هفت حوض، نارمک منتشر کرده که نشان می‌دهد برخلاف گفته‌های دشمنان کشور، مردم تا ساعت‌های پایانی فرصت اعلام شده نیز پای صندوق‌های رأی رفته‌اند.
او در بخش دیگری، تصویری از مخالفان را منتشر کرده که در برلین، کنار پرچم رژیم صهیونیستی تجمع کرده‌اند و نوشته: «چرا در اغلب جاها، زامبی‌های خارج کشور در زیر پرچم اسرائیل تجمع می‌کنند؟ در حالی که امروز هیچ کس دردنیا حاضر به قبول چنین ننگی نیست و حتی اسرائیلی‌های مخالف نتانیاهو در اسرائیل هم آن را برنمی‌تابند!»

جستجو
آرشیو تاریخی