صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبـــار

در پی حمله اشرار مسلح
به خودروی حامل صندوق اخذ رأی
در سیستان و بلوچستان صورت گرفت
شهادت 2 مأمور برای حفاظت از آرای مردم
ستاد فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: سرباز وظیفه انتظامی فرهاد جلیل و گروهبان یکم مرزبانی ابراهیم مرمزی بامداد شنبه در پی حمله اشرار مسلح به خودروی حامل صندوق اخذ رأی در منطقه جکیگور این استان به شهادت رسیدند. افراد مسلح، ناجوانمردانه برای ربودن صندوق آرای منطقه جکیگور به خودروی عوامل اجرایی و انتظامی صندوق اخذ رأی از چند جهت تیراندازی کردند. در این اطلاعیه آمده است: با رشادت مأموران انتظامی محافظ، صندوق آرای مردم حفاظت شد ولی تعداد پنج نفر از عوامل اجرایی و انتظامی مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند که متأسفانه ۲ نفر از افسران فراجا به شهادت رسیدند. در واکنش به این حادثه، علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شهادت دو نفر از نیروهای حافظ امنیت و جمهوریت در حمله اشرار به خودروی حامل آرای مردم در راسک را تسلیت می‌گویم. این جنایت بار دیگر نشان داد صندوق رأی هدفی برای دشمنان ملت ایران است؛ همان‌ها که مانع رأی ‌دادن ایرانیان خارج از کشور شدند، در داخل نیز از حق رأی این ملت می‌ترسند.
 
مخبر: تداوم حضور آگاهانه ملت
موجب یأس بدخواهان خواهد شد
محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری در اطلاعیه‌ای از حضور مردم در انتخابات دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری قدردانی کرد و با اشاره به اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند، دوام جمهوری اسلامی و قوام جمهوری اسلامی و عزت جمهوری اسلامی و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است، افزود: بی‌شک تداوم مشارکت و حضور آگاهانه ملت در دور دوم رویداد ملی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، موجب یأس بیشتر بدخواهان کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تقویت توان و امید دوستداران آرمان‌های بلند نظام اسلامی در سراسر جهان خواهد شد. مخبر همچنین تصریح کرد: بی‌شک تداوم این مشارکت و حضور آگاهانه ملت در دور دوم رویداد ملی انتخابات، موجب یأس بیشتر بدخواهان کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تقویت توان و امید دوستداران آرمان‌های بلند نظام اسلامی در سراسر جهان خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله:
ایران را تکیه‌گاه جنبش مقاومت می‌دانیم
سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی به کنگره شهدای جبهه مقاومت گفت: امروز ملت‌های مظلوم و جنبش‌های مقاومت در همه میادین بعد از خدا به جمهوری اسلامی ایران و رهبر شجاع و حکیم آن آیت‌الله خامنه‌ای تکیه می‌کنند. در این پیام آمده است: ما ملت‌های مظلوم در این منطقه که توسط شیطان بزرگ، صهیونیست و ایادی آنها مورد تعدی قرار گرفته‌ایم، امروزه فرصت الهی بزرگی نصیب ما شده است که جمهوری اسلامی ایران با نظام مقدس، مردمی، فداکار و رهبری بزرگ، شجاع، حکیم و استوارش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پرچمدار دفاع از امت، مقدسات و کرامت در رویارویی با مستکبران و غاصبان است.
 
آمادگی کامل وزارت امور خارجه
برای برگزاری دور دوم انتخابات
در خارج از کشور
علیرضا بیگدلی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور درباره برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج از کشور گفت: در روزهای اول که برای انتخابات طراحی می‌کردیم این احتمال را همان‌طور که در قانون دور دوم نیز آمده، پیش‌بینی کرده بودیم که در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، اقدامات لازم را صورت دهیم. وی افزود: با توجه به زمان اندکی که در نظر گرفته شده بود، تمام امکانات و تجهیزات لازم را برای برگزاری دور دوم همراه با امکانات و تجهیزات دور اول آماده کرده و به نمایندگی‌ها ارسال کردیم و در حال حاضر در نمایندگی‌ها وجود دارد.
 
منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی
پرتاب می‌شود
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد: سال گذشته بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ فضایی کشور را با بخش خصوصی بستیم و امیدواریم امسال اولین ماهواره از منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی را که حاوی ۱۶ الی ۲۰ ماهواره مخابراتی با کاربرد اینترنت اشیاست، پرتاب کنیم. وی همچنین گفت: پروژه فیبر نوری برای ارائه دسترسی پرسرعت به اینترنت به منازل و کسب‌وکارها در حال اجراست و تاکنون ۴۰ درصد کشور تحت پوشش قرار گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی