صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۰۹ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

رهبر معظم انقلاب با اشاره به حضور مردم در انتخابات تأکید کردند

اثبات صحت و صداقت نظام جمهوری اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز همزمان با آغاز رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رأس ساعت ۸ صبح با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) رأی خود را در صندوق رأی انداختند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از انداختن رأی خود در صندوق سیار ۱۱۰، روز انتخابات را برای ایرانیان روز نشاط و شادی خواندند و با اشاره به قوام جمهوری اسلامی به واسطه حضور مردم در انتخابات، تأکید کردند: مردم عزیز ایران موضوع رأی‌دادن و حضور در این آزمون مهم سیاسی را جدی بگیرند و هیچ‌گونه تردیدی به خود راه ندهند.
رهبر انقلاب اسلامی حضور پرشور مردم در انتخابات و کثرت رأی‌دهندگان را یک نیاز قطعی برای جمهوری اسلامی دانستند و گفتند: جمهوری اسلامی همان‌گونه که از نام آن مشخص است، حضور مردم در ذات آن لحاظ شده است، بنابراین عزت و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است.
ایشان با تأکید براینکه هیچ وجهی برای تردید در حضور در انتخابات وجود ندارد، افزودند: حضور در انتخابات یک کار بدون زحمت و بدون وقت‌گیری چندان است اما فواید زیادی بر آن مترتب است، به‌خصوص آنکه انتخاب رئیس جمهور به معنای تعیین آینده کشور برای چند سال است.
رهبر انقلاب اسلامی حضور مردم در انتخابات را برای اثبات صحت و صداقت نظام جمهوری اسلامی، اقدامی لازم و واجب خواندند و اظهار امیدواری کردند: خداوند متعال بهترین و مفیدترین گزینش را برای کشور مقدر کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان گفتند: امیدوارم به لطف خداوند، سال‌های آینده سال‌های خوبی برای ایران باشد و مردم از گزینش خود راضی باشند.

روز انتخابات برای ما ایرانی‌ها روز نشاط و شادی است
رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از حضور در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم و در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار صدا و سیما نیز تصریح کردند: روز انتخابات برای ما ایرانی‌ها روز نشاط و شادی است. به خصوص آن وقتی که انتخابات برای گزینش رئیس جمهور است؛ که چند سال آینده کشور با این انتخاب مردم تعیین می‌شود. لکن یک موضوع به نظر من مهمی در کنار این هست و آن حضور پرشور مردم و افزایش و کثرت رأی‌دهندگان است. این برای جمهوری اسلامی یک نیاز قطعی است.
ایشان در ادامه اظهار داشتند: جمهوری اسلامی اسمش - یعنی کلمه جمهوری - حاکی از این است که در ذات این نظام حضور مردم لحاظ شده. بنابراین دوام جمهوری اسلامی و قوام جمهوری اسلامی و عزّت جمهوری اسلامی و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است. برای همین است که ما توصیه می‌کنیم مردم عزیزمان مسأله رأی دادن را؛ حضور در این آزمون مهم سیاسی را جدی بگیرند و شرکت کنند.
رهبر انقلاب تردید در حضور در انتخابات را بلاوجه دانسته و تصریح کردند: اینکه شما می‌گویید بعضی‌ها مرددند، من وجهی برای تردید پیدا نمی‌کنم. این یک کار آسانی است که نتایج مهمی دارد. چرا انسان برای انجام یک کاری که خرج ندارد، زحمتی ندارد، مایه‌ای ندارد، وقت‌گیری ندارد، فشاری ندارد، ولی فواید زیادی دارد انسان چرا باید تردید داشته باشد؟ تردید نکنند. به خصوص با توجه به همین نکته‌ای که من اشاره کردم و آن اینکه جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است و برای اثبات صحت و صداقت نظام جمهوری اسلامی حضور مردم یک امر لازم و واجبی است. امیدوارم ان‌شاءالله خدای متعال مقدّر کند برای این کشور بهترین گزینش را و مفیدترین گزینش را  و سال‌های آینده ان‌شاءالله سال‌های خوب و مطلوبی باشد و مردم از گزینش خودشان راضی باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی