جهان

دختری که به همه آسیب می‌زند
«معجزه» از آثار ویلیام گیبسون است که به زندگی هلن آدامز کلر نویسنده نابینا و ناشنوای امریکایی می‌پردازد.
بر اساس این رمان فیلمی سینمایی در سال ۱۹۶۲ با کارگردانی آرتور پن ساخته شد.
این فیلم توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای نقش‌آفرینی آن بنکرافت و اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای نقش‌آفرینی پتی دوک، از آن خود کند.
ایــــــــــــــــوب آقاخـــــــانی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان شناخته‌شده تئاتر که در عرصه نمایش‌های رادیویی نیز فعالیت مستمر و مؤثری دارد، در راستای معرفی آثار ادبی و دراماتیک ایران و جهان به سراغ رمان «معجزه» گیبسون رفته و نمایشی رادیویی در ۷ قسمت را بر اساس این رمان تولید و پخش کرده است.
این رمان توسط محمد امیریاراحمدی برای رادیو تنظیم شده است./ مهر
 
 
 
فیلم کیت بلانشت اختتامیه کارلووی
واری شد
فیلمی با بازی جسی باکلی، ریز احمد و جرمی آلن وایت جشنواره فیلم کارلووی واری ۲۰۲۴ را به پایان می‌رساند؛ درامی لطیف و متفاوت به تهیه‌کنندگی کیت بلانشت که حاصل دومین کارگردانی کریستوس نیکو است، به عنوان فیلم اختتامیه کارلووی واری امسال انتخاب شد. فیلمنامه این فیلم که جسی باکلی، ریز احمد و جرمی آلن وایت بازیگرانش هستند، توسط نیکو، سام استاینر و استاوروس راپتیس نوشته شده و فیلمبرداری آن را مارسل ریو انجام داده است.
پنجاه و هشتمین دوره کارلووی واری از ۲۸ ژوئن تا ۶ جولای (۸ تا ۱۶ تیر) برگزار می‌شود./ مهر
 
 
 
نقاشی آبرنگ هری‌پاتر دومیلیون دلار
فروخته شد
توماس تیلور تنها ۲۳ سال داشت که در سال ۱۹۹۷ این نقاشی نمادین را کشید.
یک نقاشی آبرنگ، تبدیل به باارزش‌ترین کالای مجموعه هری‌پاتر شد که تا به امروز به فروش رفته است.
این نقاشی در یک حراجی در امریکا به قیمت ۱/۹ میلیون دلار فروخته شده است.
این اثر هنری روی نخستین چاپ کتاب «هری پاتر و سنگ فیلسوف» اثر جی‌ کی رولینگ منتشر شده بود و بیش از سه برابر قیمت مورد انتظار فروخته شد.
این نقاشی برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۱ و پیش از آنکه تمامی مجموعه کتاب‌های هری‌ پاتر به چاپ برسد، به قیمت حدودی ۱۰۸ هزار دلار به حراج گذاشته شده بود./ رکنا

 

جستجو
آرشیو تاریخی