معاون نظارت و تعهدات کوتاه‌مدت اداره کل امور بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی عنوان کرد:

تأمین ۷۱۸ هزار فقره انواع پروتز و اروتز

گروه اجتماعی- معاون نظارت وتعهدات کوتاه‌مدت اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال گذشته بابت ۷۱۸ هزار فقره انواع پروتز و اروتز، ۴۶۰ میلیارد تومان به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران و خانواده آنان از سوی این سازمان پرداخت شده است.
محمد بایندریان در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: معمولاً توجه عامه مردم اغلب معطوف به انسان‌های سالم و بدون نقص است و شاید به این مسأله فکر نکنیم که افراد نابینا، ناشنوا، معلول و... نیز انسان‌هایی هستند که به اندازه هر فرد سالمی حق استفاده از همه امکانات جامعه را دارند.
معاون نظارت و تعهدات کوتاه مدت اداره کل امور بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی گفت: تا جایی که در معماری شهری و چیدمان فضاهای عمومی مانند حمل‌ونقل، مسیرهای ارتباطی ویژه عبور معلولان از طریق ظرفیت‌های قانونی نیز به موضوع تأمین شغل، معیشت و ارائه خدمات درمانی به مقوله معلولیت و ناتوانی این قشر از جامعه توجه ویژه‌ای دارند.
بایندریان در پاسخ به اینکه تعهدات کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی شامل چه تسهیلاتی است، افزود: در یک تعریف مختصر تعهدات کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی، تسهیلاتی است که با توجه به ماهیت آنها، صرفاً برای مدت کوتاه و محدودی قابل پرداخت است و هدف از برقراری و ارائه آن، حمایت از بیمه‌شدگان در مقابل بروز عواملی از جمله بیماری، حوادث، زایمان و بیکاری است که ممکن است درآمد افراد مشمول را به دفعات و موقتاً تحت‌الشعاع قرار دهد.
وی ادامه داد: به منظور جبران بخشی از هزینه‌های ناشی از ازدواج و فوت برای یک بار و به طور مقطوع پرداخت می‌شود، تعهدات یاد شده شامل غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری (مرخصی زایمان)، پروتز و اروتز، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن ودفن و هزینه سفر و فوق‌العاده سفر اقامت بیمار و همراه است.
وی اعلام کرد: در حال حاضر ۱۵۲ قلم وسایل کمک پزشکی، تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار داشته و علاوه بر این ۱۵۲ قلم هزینه آندوپروتزها نیز که در داخل بدن افراد نصب می‌شوند و در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز مطابق تعرفه‌ها و قوانین موضوعه، توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی