نامزدهای انتخابات از «ترافیک» غافل نشوند

یک کارشناس ارشد حوزه ترافیک با بیان اینکه طی چندین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، موضوع «ترافیک» و مسائل مرتبط با آن جایی در برنامه نامزدها نداشته است، گفت: نامزدهای انتخابات نباید از موضوع ترافیک غافل شوند و حتماً باید برای آن برنامه داشته باشند.
سرهنگ عین‌الله جهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برنامه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در حوزه کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی ترافیک گفت: من بیش از ۳۵ سال در پلیس راهور کشور سابقه خدمت دارم و در این سال‌ها تاکنون در هیچ‌کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری ندیده‌ام که درباره حوزه حمل و نقل و پیشگیری از تصادفات که بسیار موضوع مهمی است، صحبت کرده یا برنامه‌ای در این زمینه ارائه کنند.
وی از نامزدهای انتخابات خواست با توجه به اینکه موضوع تصادفات و تلفات ناشی از آن و همچنین مسأله ترافیک مسأله بسیار مهمی است در برنامه‌های تبلیغی و اجرایی خود به حوزه عبور و مرور توجه کنند، زیرا بر اساس آمار حدود ۱۹ هزار نفر در سال در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. همچنین حدود ۴۰۰ هزار نفر مجروح و برخی‌ تا پایان عمر ویلچرنشین می‌شوند و از این رو لازم است که یک رئیس‌جمهور در این حوزه نیز برنامه داشته باشد.
معاون اجتماعی پیشین پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به مجروحان تصادفات رانندگی نیز گفت: در برخی موارد هزینه درمان و نگهداری از معلولان و مجروحان تصادفات بسیار سنگین است که این هزینه را مراکزی مانند بهزیستی و بیمارستان‌ها و بیمه‌ها و خانواده‌ها پرداخت می‌کنند و در واقع این‌ها باری است بر دوش دولت.
وی افزود: تعدادی از این مجروحان به خاطر ضایعات نخاعی تا پایان عمر ویلچرنشین شده یا توان حرکتی خود را از دست می‌دهند. بنابراین باید به پیشگیری از تصادفات و عواقب پس از تصادفات توجه کرد، زیرا در بیشتر مواقع به این حقیقت تلخ می‌رسیم که تازه بعد از تصادفات، عواقب ناشی از آن گریبان خانواده‌ها، مردم و سازمان‌های مختلف حمایتی و درمانی را می‌گیرد.
وی با اشاره به وضعیت بیمه‌ها افزود: همچنین مسأله بیمه نیز درباره تصادفات بار مالی بسیاری دارد. با یک حساب و کتاب ساده می‌توان دریافت که برای هرکدام از ۱۹ هزار نفر فوت شده در تصادفات حداقل مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان دیه پرداخت می‌شود که مضرب این عدد مبلغ کلانی خواهد شد.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی