سخنگوی قوه قضائیه:

4 متهم پرونده فساد در فوتبال بازداشت هستند

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه تاکنون هشت متهم در پرونده فساد در فوتبال شناسایی و بازداشت شده‌اند، گفت: از این تعداد 4 نفر با قرار تأمین آزاد شده‌اند و 4 نفر در بازداشت هستند. به گزارش ایرنا، اصغر جهانگیر درباره آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال (مس رفسنجان) گفت: دستگاه قضایی به محض دریافت گزارش در خصوص موضوع ورود جدی داشته، پرونده تشکیل شده و موضوع را دنبال کرده است. به مردم این اطمینان را می‌دهیم که در هر موردی که گزارشی به دستگاه قضایی واصل شود حتماً در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی افزود: در مورد پرونده باشگاه مس رفسنجان تاکنون ۸ نفر بازداشت شده اند  که از این تعداد ۴ نفر با قرار تأمین آزاد شده‌اند و ۴ نفر در بازداشت هستند.
جهانگیر گفت: یکی از افرادی که به نوعی با ادعای نفوذ در کمیته داوران مبادرت به اخذ تعدادی سکه کرده بود احضار و روز سوم تیرماه به اتهام کلاهبرداری بازداشت شد. عمده اتهامات افراد بازداشت شده تحصیل مال نامشروع است که موضوع در دست پیگیری است و در وقت قانونی اطلاع‌رسانی خواهد شد. این افراد شامل مدیرعامل وقت باشگاه، رئیس سابق کمیته داوران، رئیس اسبق کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ فوتبال، رئیس سابق کمیته مسابقات سازمان و دو گزارشگر ورزشی هستند. وی از جدیت دستگاه قضا در رسیدگی به این پرونده خبر داد و گفت: گزارش اولیه را خود باشگاه مس رفسنجان به مراجع مربوطه اعلام کرده است. سخنگوی قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد باشگاه‌ها و بخش‌هایی که از فساد درونی خود چه در گذشته یا حال آگاهی دارند با اطلاع‌رسانی و گزارش بموقع، دستگاه قضایی را برای برخورد قاطع و دقیق با پدیده فساد یاری کنند.
شناسایی پنج متهم در پرونده آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت
سخنگوی قوه قضائیه در مورد ورود دستگاه قضا به آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت هم گفت: رئیس دادگستری استان گیلان از همان ساعات ابتدایی وقوع حادثه در ۲۹ خردادماه امسال و با دستور فوری ریاست قوه قضائیه در محل حادثه حاضر شد و از نزدیک موضوع را بررسی کرد. جهانگیر ادامه داد: در بررسی‌های اولیه کارشناسی پس از اینکه بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی برخی از مسئولان احراز شد، بلافاصله ۵ نفر از جمله مدیرعامل، رئیس بیمارستان، مسئول فنی و سرپرست ساختمان، مدیر داخلی و کشیک برق بیمارستان به اتهام مشارکت و تسبیب در ۹ فقره قتل ناشی از ترک فعلی که اتفاق افتاده بود، احضار و بازداشت شدند که اکنون با قرار تأمین متناسب آزاد هستند. وی افزود: موضوع با ارجاع به کارشناسی چند نفره به منظور رسیدگی تکمیلی و دقیق در دستور کار قرار دارد و این موضوع در دست بررسی است که آیا بیمارستان استانداردهای لازم را رعایت کرده است یا خیر. سخنگوی قوه قضائیه گفت: موضوع از منظر استاندار و مدیریت بحران در حال پیگیری است و بزودی ظرف ۲۰ روز تا یک ماه نظر کارشناسی نهایی و نکات فنی و استانداردهای لازم و سهل‌انگاری‌های صورت گرفته گزارش داده خواهد شد و پیرو آن تصمیمات قضایی عاجل اتخاذ شده و به اطلاع مردم خواهد رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی