مخبر در پیامی به نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تهران مطرح کرد

ایران آماده مشارکت برای پایان دادن به سلطه‌گری نظامات سیاسی و اقتصادی غرب است

محمد مخبر، سرپرست ریاست‌ جمهوری ایران در پیامی به نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تهران تأکید کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آسیا علاوه بر یک نگاه و چشم‌انداز درون آسیایی براین اساس نیز استوار است که آسیا می‌تواند موتور تغییراتی مثبت در روندهای جهانی و محرکی قوی برای همگرایی بین‌المللی باشد. او تصریح کرد که جمهوری اسلامی از هر فرصتی از جمله سازکارهای چند جانبه برای کمک به توقف جنایات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و استقرار آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم شریف و مظلوم نوار غزه استفاده کرده است و با قوت به آن ادامه می‌دهد.
مخبر در بخش دیگری از پیام خود تأکید کرد: ما از هر فرصتی برای کمک به مردم فلسطین و توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی استفاده می‌کنیم. او ادامه داد: جهان در یک دوره گذارتاریخی قرار دارد و این روند بشدت تحت تأثیر و نقش‌آفرینی قدرت‌های نوظهور آسیایی است. آسیا می‌تواند الگویی مبتنی بر عدالت، کرامت انسانی و چندجانبه‌گرایی به جامعه بین‌الملل ارائه کند.
مخبر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با توانمندی‌ها و منابع وسیع خود آماده مشارکت در مسیر پایان دادن به سلطه‌گری انحصارطلبانه غرب در نظامات سیاسی، اقتصادی، پولی و مالی بین‌المللی است، افزود: همگرایی‌ها و در هم تنیدگی‌های هر چه بیشتر اقتصادی و تجاری کشورهای آسیایی در قالب ترتیبات اقتصادی و تجاری و نیز با سایر اقتصادهای نوظهور در جهان جنوب مسیری است که دستیابی به هدف فوق را تسهیل و تسریع خواهد کرد. سرپرست ریاست‌ جمهوری ایران همچنین تصریح کرد: ما به موازات تحمل صدمات و لطمات شدید تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه در چهار دهه گذشته توانسته‌ایم با بسیج کلیه امکانات و فرصت‌ها و با تکیه بر منابع داخلی و دیپلماسی فعال قدرت بازیگری خود در عرصه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را افزایش دهیم و این توانمندی‌ها را در خدمت سازکارهای چند جانبه بین‌المللی که در آنها حضور داریم، نیز قرار می‌دهیم.
جستجو
آرشیو تاریخی