مجید قناد:

دوست داشتم بچه‌ها خوشحال باشند

مجید قناد در مراسم تجلیل خود گفت: دوست داشتم بچه‌ها خوشحال باشند و به همین دلیل کار کودک را انتخاب کردم.
به گزارش گروه فرهنگی «ایران»؛ مجید قناد که به تازگی از بستر بیماری برخاسته، با بغضی در گلو و یادی از دوران گذشته در مراسم تجلیل خود سخن گفت. این هنرمند باسابقه تئاتر و تلویزیون با حضور جمعی از دوستان و همکاران خود در مراسم گشایش مؤسسه هنرهای نمایشی سفیران صلح تجلیل شد.
در این برنامه که در تالار دکتر فرهاد ناظرزاده‌کرمانی، تماشاخانه ایرانشهر برپا شد، قطب‌الدین صادقی، هنرمند و پژوهشگر باسابقه تئاتر و علی فروتن، همکار قناد و یکی از عموهای فیتیله‌ای درباره این هنرمند سخن گفتند. در آغاز این برنامه‌ که به همت مؤسسه هنرهای نمایشی سفیران صلح صحنه برگزار شد، سرود «ای ایران» توسط گروه موسیقی پارسیکور اجرا شد، سپس حامد نصرآبادیان، مدیر مؤسسه سفیران صلح با ارائه توضیحاتی درباره شرح فعالیت‌های این مکان تأکید کرد این مؤسسه می‌کوشد فرهنگ صلح را به واسطه هنر نمایش بویژه تئاتر فیزیکال که بی‌نیاز از زبان است گسترش دهد. سپس قطب‌الدین صادقی، هنرمند باسابقه و مدرس تئاتر در سخنانی درباره مجید قناد گفت: قدردانی از مجید مرا به شوق آورد چون جامعه ما بی‌وفاست و زود همدیگر را فراموش می‌کنیم در حالی که ما خانواده‌ایم و حق نداریم از هم جدا و بی‌خبر باشیم؛ همچنان که در قدیم گروه‌های نمایشی قبل از هر چیز یک خانواده بودند ولی ما این را یاد نگرفته‌ایم. متأسفانه در فضای هنری ما عرضه کم بوده و تقاضا زیاد بنابراین یاد نگرفته‌ایم قدر یکدیگر را بدانیم.
 
بغض و خاطره‌های شنیده‌ نشده مجید قناد
سپس با پخش تصاویری از برنامه‌های نوستالژیک کودک در دهه ۶۰ مانند «از مدرسه تا مدرسه»، بزرگداشت مجید قناد برگزار شد.
این هنرمند میان تشویق حاضران که برای دقایقی ادامه داشت، روی صحنه آمد و با صدایی بغض‌آلود گفت: خدایا شکرت! از این همه خوبانی که اطرافم هستند و من را راهنمایی کردند. من چیزی از خود نداشتم. ۷ ساله بودم که پدرم از دنیا رفت و مادرم مرا بزرگ کرد. دوست داشتم بچه‌ها خوشحال باشند و به همین دلیل کار کودک را انتخاب کردم.
او با قدردانی از مادر و نیز فرزندان و همکارانش تأکید کرد: من تنها نبودم، عزیزان زیادی همراه ما بودند تا در تلویزیون که آن زمان تنها ۲ شبکه داشت، گروه کودک را راه بیندازیم‌ و همه تلاش کردیم بچه‌ها را شاد کنیم.
قناد ادامه داد: آن زمان برنامه‌های ما رنگ نداشت و فکر کردیم چگونه رنگ را به تلویزیون بیاوریم تا اینکه به مناسبت دهه فجر پیشنهاد کردیم بچه‌ها با لباس محلی به برنامه بیایند و اینچنین بود که رنگ وارد کار کودک شد.
 
قناد بنیان خیلی چیزها را در برنامه کودک گذاشت
بعد از این سخنان، علی فروتن که اولین کارهای حرفه‌ای خود را با مجید قناد انجام داده است، یادآوری کرد: این از شانس من بود که هم شاگرد آقای قناد بودم و هم همکار شدیم. بعد از تغییرات برنامه‌های کودک تازه فهمیدیم تلویزیون رنگ دارد!
او اضافه کرد: سال ۷۱ که وارد تلویزیون شدم، اولین همکاری‌ام با مجید قناد بود. او بنیان خیلی چیزها را در برنامه کودک گذاشت و آن زمان خیلی ساختارشکنی کرد.
فروتن با اشاره به بیماری قناد افزود: خدا دوباره او را به ما داد و خوشحالیم که حالش خوب است و به ما انرژی می‌دهد و من به نمایندگی از خانه تئاتر از ایشان قدردانی می‌کنم.
سپس حامد نصرآبادیان، مدیر مؤسسه سفیران صلح با همراهی دیگر اعضای مؤسسه همچون ناصر آقایی، رضا مهدی‌زاده، جواد انصافی، قطب‌الدین صادقی و علی فروتن از قناد قدردانی کرد و هدایای این مؤسسه توسط کوچک‌ترین عضو آن که دختر نصرآبادیان بود به این هنرمند اهدا شد.
جستجو
آرشیو تاریخی