صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و چهار - ۰۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و چهار - ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در ایران

با حضور وزیر راه انجام شد
واگذاری 3200 واحد مسکن ملی در لرستان
خرم آباد - وزیر راه و شهرسازی در آیین واگذاری 3191 واحد و شروع عملیات اجرایی 10 هزار واحد نهضت ملی مسکن لرستان با بیان اینکه ‌نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم شتاب خوبی گرفت، اظهار داشت: در تأمین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از 100 هزار هکتار عبور کردیم.
مهرداد بذرپاش با بیان اینکه در استان لرستان به 3 هزار هکتار زمین نیاز است، افزود: 2 هزار هکتار تاکنون تأمین شده و مابقی هم در حال تأمین است و امروز نیز 3190 واحد در بخش‌های مختلف روستایی و شهری در قالب پروژه نهضت ملی مسکن تحویل مردم می‌شود؛ همچنین عملیات اجرایی 10 هزار واحد مسکونی آغاز می‌شود.
بذرپاش با بیان اینکه در سراسر کشور ساخت مسکن ملی از 2 میلیون و 653 هزار واحد عبور کرد، ادامه داد: از این تعداد 560 هزار واحد تقدیم مردم و مابقی در مسیر اتمام و تحویل به متقاضیان در بخش‌های مختلف است و در بخش روستایی نیز از مجموع 550 هزار واحدی که در سراسر کشور آغاز شده نزدیک به 300 هزار واحد تحویل مردم شده است.
وزیر راه و شهرسازی هدفگذاری دولت را تحویل یک قطعه زمین روستایی تا پایان 1403 عنوان کرد و افزود: ‌تاکنون 600 هزار قطعه آن تأیید شده و در مسیر تحویل قرار گرفته است، البته بیش از 100 هزار قطعه تحویل مردم شده و تمام این اتفاقات با دستور رئیس جمهور شهید رخ داده است.

کاهش 50 درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه
کرمانشاه -  استاندار کرمانشاه با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی نرخ بیکاری استان نسبت به سال ۱۳۹۵ گفت: متأسفانه کارهای تلنبار شده بسیاری از دهه ۹۰ در استان به جا مانده که علی رغم کار جهادی طی سه سال گذشته هنوز هم ادامه دارد و عقب ماندگی‌ها هنوز جبران نشده است.
محمدطیب صحرایی به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه ایجاد اشتغال در استان اشاره و تصریح کرد: بیکاری، بزرگترین معضل استان است و دهه ۹۰ دهه دشواری برای استان بود، چرا که کرمانشاه در این دهه، شش سال رتبه اول بیکاری کشور را داشت و سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری استان به ۲۲.۵ درصد رسید. وی افزود: خوشبختانه با آمدن دولت سیزدهم و تأکیدات بسیار شهید رئیسی برای حل مشکل بیکاری استان، به یاری خداوند وضعیت تغییر کرد و سال ۱۴۰۱ توانستیم نرخ بیکاری استان را به ۱۴.۲ درصد و سال گذشته به ۱۲.۳ درصد برسانیم، یعنی عملاً نرخ بیکاری استان نسبت به سال ۱۳۹۵ نصف شد.
وی افزود: این سیر کاهشی درحالی است که هنوز هم به دلیل کم کاری‌های گذشته و عقب ماندگی‌های یک دهه، بازهم با میانگین کشوری فاصله داریم و هنوز وضعیت بیکاری در استان مساعد نیست و باید بتوانیم این نرخ را تک رقمی کنیم که این کار همت دولت بعدی را می‌طلبد.

جستجو
آرشیو تاریخی