صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و چهار - ۰۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و چهار - ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

پایان بلاتکلیفی 17 ساله 90 هزار سهامدار با پیگیری شهید جمهور

گرگان - مشکلات طرح پتروشیمی گلستان که از ۱۷ سال پیش تاکنون بر زمین مانده بود و بیش از ۹۰ هزار سهامدار آن بلاتکلیف بودند با تلاش دولت سیزدهم و دستور قاطع رئیس جمهور شهید با ورود سرمایه‌گذار خصوصی رفع شد.
«علی‌محمد زنگانه»، استاندار گلستان از عقد قرارداد اجرایی طرح پتروشیمی گلستان خبر داد و گفت: این طرح به عنوان بن‌بست‌شکنی شهید رئیسی با ورود سرمایه گذار سرعت گرفته و در زمان مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید. وی با اشاره به اقدامات ۳۱ ماهه انجام شده برای حل مشکلات این پروژه، ادامه داد: این طرح که از سال ۱۳۸۵ با بیش از ۹۰ هزار سهامدار بلاتکلیف مانده بود، به نقطه نهایی و نتیجه‌بخش رسیده است.
وی افزود: تاکنون اقدامات متعددی از جمله رفع مسائل حقوقی، مهندسی و اجرایی و مطالبات قراردادی متعدد در دستور کار قرار گرفته و در نهایت با پیگیری‌های انجام شده و ورود هلدینگ خلیج فارس در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به عنوان سرمایه‌گذار جدید با دستور آیت‌الله رئیسی و افزایش سرمایه پتروشیمی گلستان، طرح در فاز جدیدی قرار گرفت.
وی گفت: پس از قبول عاملیت تسهیلات ۴۸۰ میلیون یورویی پتروشیمی گلستان توسط بانک تجارت از محل صندوق توسعه ملی، تمامی مقدمات لازم فراهم شد و امروز با امضای قرارداد پیمانکاری، طرح در ایستگاه پایانی فاز آغاز عملیات اجرایی قرار گرفت.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه شهید جمهور نقش ویژه‌ای در به نتیجه رسیدن طرح پتروشیمی گلستان داشت، اظهار داشت: این طرح به قله‌ای برای پیشرفت دانش در استان گلستان مبدل خواهد شد. علی عسگری ادامه داد: با وجود پیچیدگی فوق‌العاده‌ این طرح از همان ابتدا روحیه «نه» گفتن نداشتیم بلکه با بیان شروط به سمت جلو حرکت کردیم و در نهایت اقدامات ارزشمندی برای پتروشیمی گلستان انجام شد. وی یادآور شد: این طرح با کمک و حمایت‌های ملی و استانی به نقطه مطلوب رسیده و تمام تلاش و تأکید ما تحقق این طرح طبق زمانبندی است.مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه شهید رئیسی شیفته پیشرفت کشور بود، تصریح کرد: طرح پتروشیمی گلستان را به نام پتروشیمی شهید رئیسی نامگذاری خواهیم کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی