رتبه برتر سمنان در اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها

استاندار سمنان با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۶هزار و ۹۸۱ نفر اشتغال ایجاد شده است، گفت: این میزان در مقایسه با دولت قبل (سال ۹۷ تا ۹۹) ۴۱ درصد رشد داشته است.
سیدمحمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با «ایران» با اعلام اینکه استان سمنان رتبه دوم کشور در ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان را کسب کرده است، اظهار داشت: اشتغال فارغ‌التحصیلان در سال ۱۴۰۲ معادل ۱۶ درصد بوده که نسبت به سنوات گذشته رشد چشمگیری داشته است.
وی یادآور شد: نرخ بیکاری استان در پایان دولت دوازدهم 7.5 درصد بوده که در سال ۱۴۰۲ به 6.3 درصد رسیده که معادل ۱۶درصد نسبت به دوره دولت قبل کاهش داشته است. همچنین  نرخ بیکاری در پاییز ۱۴۰۲ به 5.8 درصد رسید .
هاشمی با بیان اینکه استان سمنان در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی جزو 5 استان اول کشور است، تصریح کرد: در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ (دولت دوازدهم) در مجموع ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در استان پرداخت شده، اما این مبلغ در دولت سیزدهم به ۲۲۲ میلیارد تومان رسید که معادل ۷۸۸ درصد رشد داشته است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد جویندگان کار در دولت سیزدهم معادل ۴۳ درصد کاهش داشته‌، به طوری که در سال ۱۳۹۹ تعداد جویندگان کار ۷هزار و ۴۷۱ نفر بوده و در سال ۱۴۰۲ این تعداد به ۴هزارو۳۰۶ نفر رسید. همچنین ۴۶ درصد جویندگان کار در سال ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیلان بوده‌اند که تعداد یک‌هزارو ۹۰۵ نفر را شامل می‌شود. از این تعداد جوینده کار ۷۳۰ نفر مشغول به کار شده‌اند.
هاشمی با اعلام اینکه از بین جویندگان کار ۵۲ درصد را مردان و ۴۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: کمبود نیروی کار در استان، نشانگر کاهش نرخ بیکاری و تعداد بیکاران است و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مهم‌ترین برنامه‌های اشتغالزایی استان در سال ۱۴۰۳ است و این مهم به طور جدی در حال پیگیری و اقدام از سوی همه دستگاه‌های اجرایی است‌.
به گفته استاندار سمنان، تعهد اشتغال این استان در سال ۱۴۰۳ ( کشوری) ۱۰هزارو ۸۴۹ نفر است که برآورد ایجاد حدود ۱۸ هزار نفر در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.
وی گفت: مبلغ تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۳ معادل ۱۴۸ میلیارد تومان است که ایجاد حدود ۴هزار اشتغال از محل تسهیلات مشاغل خانگی تعهد شده است .
جستجو
آرشیو تاریخی