صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و دو - ۰۲ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و دو - ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

پوتین: شاید به کره شمالی سلاح بدهیم

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از سفر به کره شمالی و امضای توافق‌های مشترک دفاعی با کیم جونگ اون، رهبر این کشور به ویتنام رفت. کشورهای غربی توافق بین کره شمالی و روسیه را مایه نگرانی می‌دانند.
پوتین اوایل ماه جاری میلادی تهدید کرده بود که روسیه شاید دشمنان غرب را مسلح کند چون غرب به تأمین تسلیحات نقطه‌زن برای اوکراین اقدام می‌کند و به این کشور اجازه استفاده از تسلیحات غربی را برای هدف قرار دادن اهدافی در داخل روسیه داده است. وی در جدیدترین اظهار نظرش گفت که کره شمالی شاید یکی از دریافت کنندگان تسلیحات روسیه باشد و افزود: «ما حق داریم که برای دیگر مناطق جهان سلاح بفرستیم. با توجه به توافق‌های صورت گرفته با پیونگ یانگ، این اتفاق شاید رخ بدهد». پوتین همچنین گفت، مسکو انتظار دارد که همکاری با کره شمالی به عنوان یک عامل بازدارنده برای غرب عمل کند، اما نیازی به استفاده از سربازان کره شمالی برای جنگ در اوکراین نیست.
پوتین همچنین گفت، اگر کره جنوبی تصمیم بگیرد به اوکراین سلاح بدهد اشتباه بزرگی مرتکب می‌شود و مسکو نیز دست به اقدامی می‌زند که مایه رنجش بیشتر سئول خواهد شد. رئیس جمهور روسیه همچنین گفت، مسکو درباره تغییر دکترین خود در تأمین سلاح فکر می‌کند چون دشمنان بالقوه روسیه روی مؤلفه‌های جدیدی مرتبط با کاهش آستانه استفاده از تسلیحات اتمی کار می‌کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی