فرهنگ

طرح «مسجد، کانون نشاط»
شعار مهم  دولت مردمی شهید رئیسی
آیین افتتاحیه طرح ملی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با عنوان «مسجد، کانون نشاط» با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد. محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم گفت: خدا را شاکر هستیم امسال طرح تابستانی «مسجد، کانون نشاط» در حال شروع است. یکی از شعارهای مهم در دولت مردمی شهید رئیسی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، نهضت بازگشت به مساجد است. مجموع این سازه‌های دینی هویت دینی جامعه ما را شکل داده است. اگر روند حرکتی هر فرد موفقی را در عرصه حاکمیت دینی مورد توجه قرار دهیم، خاستگاه مسجد مهم‌ترین عامل ایجاد انگیزه برای حضور در فضای رشد و تعالی در جامعه بوده است.

مساجد نقطه‌ پیشران فعالیت‌های فرهنگی و هنری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امام فرمودند مساجد سنگر هستند و سنگرها را حفظ کنید. در دولتی که برخاسته از گفتمان اصیل انقلاب و اندیشه‌های راسخ امامین انقلاب بود، طبیعی است در حوزه فرهنگ، ایستگاه اصلی و پایگاه با ارزشمان را در مساجد جست‌وجو کنیم. براساس این نکته، مساجد به عنوان نقطه‌ پیشران فعالیت‌های فرهنگی و هنری انتخاب شدند.

کارنامه قابل قبول حوزه مساجد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: وقتی مساجد در حوزه فرهنگی به حاشیه بروند حتماً جامعه دچار آسیب خواهد شد که با درک این آسیب چنین مأموریتی برای ما ضرورتی دوچندان یافت. امروز در پایان دوره مدیریت دولت مردمی، خدا را شاکر هستیم که همکاران ما در حوزه‌ مساجد کارنامه قابل قبولی از اهداف محقق شده در اختیار ناظران قرار می‌دهند.
طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان مسجدی با تمرکز بر هماهنگی، هم‌افزایی و بالا بردن کیفیت فعالیت کانون‌های مساجد سراسر کشور در طول تابستان برگزار می‌شود. این طرح از ابتدای تیر آغاز و تا 15 شهریورماه 1403 ادامه دارد.

شهید رئیسی مدیری باکفایت بود
وزیر فرهنگ همچنین در همایش مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها گفت: برای ما شبکه فرهنگی وسیع، گسترده، خلاق، خدمتگزار در نهاد کتابخانه‌ها که خدمات متنوعی ارائه می‌دهند مغتنم است. شاید یکی از حسرت‌هایی که دارم این است که به واسطه کوتاه شدن عمر دولت سیزدهم نتوانستیم بخش انتهایی طرح‌های بزرگ عمرانی و برنامه‌هایی که در حوزه‌های مختلف برای کتابداران عزیز پیش‌بینی کرده بودیم را محقق کنیم؛ یکی از حسرت‌های من این است که متأسفانه به دلیل وضعیتی که پیش آمد برخلاف اینکه کارها به خوبی پیش رفته بود نتوانستیم کتابخانه مرکزی اراک را به پایان رسانیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این مسأله که شخص بنده طرح‌ها را تمام کند یا نه، اهمیت ندارد. مهم این است که این مجموعه‌ها در اختیار مردم قرار گیرد و شبکه‌ای قوی و کارآمد داشته باشیم. در این سه سال هیچ گاه با نماینده‌های مجلس دچار چالش جدی نشدم، هیچگاه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از من سؤال نشد درحالی که پیش از این وزرای ارشاد مرتباً در این موضع قرار می‌گرفتند.

جستجو
آرشیو تاریخی