اخبار

جایزه ۵ درصدی برای مؤدیان خوش‌حساب
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه‌ای، شرایط برخورداری از جایزه 5 درصدی برای مؤدیان خوش حساب مالیاتی را اعلام کرد. به گزارش سازمان امور مالیاتی، «سیدمحمد هادی سبحانیان» در بخشنامه‌ای شرایط برخورداری از جایزه 5 درصدی برای مؤدیان خوش حساب مالیاتی را اعلام کرد.
طبق این بخشنامه یکی از شرایط لازم برای برخورداری از جایزه خوش حسابی، ارائه دفاتر، ترازنامه، حساب‌ سود و زیان و مدارک طی سه سال متوالی توسط مؤدیانی است که به موجب قانون مکلف به نگهداری دفاتر، ترازنامه، حساب‌ سود و زیان بوده یا اقدام به انجام تکالیف صاحبان مشاغل گروه نخست می‌کنند.
همچنین مؤدیانی که برخی از هزینه‌های آنان پذیرفته نشده یا مورد رسیدگی مجدد قرار گرفته‌اند، مشمول جایزه خوش‌حسابی قرار می‌گیرند و اگر مؤدی در یک منبع مالیاتی جرایمی داشته و آن را پرداخت نکرده باشد، می‌تواند در سایر منابع «پرونده» مالیاتی خود از تسهیلات جایزه خوش حسابی برخوردار شود.
در این بخشنامه با تأکید بر اینکه کتمان درآمد مؤدی مانع بهره‌مندی از جایزه خوش‌حسابی خواهد شد، آمده است: در مواردی که پس از اعطای خوش‌حسابی کتمان درآمد مؤدی محرز شود، علاوه بر مطالبه مالیاتی کتمان شده، جایزه اعطا شده نیز از طریق برگ تشخیص مطالبه خواهد شد. گفتنی است برای مؤدیانی که سال مالی آنان با سال شمسی مطابقت ندارد، مالیات هر سال باید در سال مالی تسلیم اظهارنامه پرداخت شود.


اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان به آماده‌سازی مرزهای اربعین
داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آماده‌سازی پایانه‌های مرزی و مسیرهای منتهی جهت ایام اربعین گفت: در این زمینه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان تنها برای بهسازی جاده‌های مواصلاتی منتهی به پایانه‌های مرزی استان اختصاص یافته است. وی اظهار کرد: سالانه با آغاز زیارت اربعین، سازمان راهداری نیز مأموریت دارد که در پایانه‌های مرزی و مسیرهای منتهی به ۶ پایانه مرزی اقداماتی انجام دهد و امسال حدود ۱۲ هزار متر مربع به سایه‌بان‌ها و تونل‌های سرد و مه‌پاش‌ها اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: اقدامات خوبی در پایانه‌ها بویژه در استان‌های گرمسیر در حال انجام است و در کل کشور حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای پایانه‌های مرزی اعتبار در نظر گرفته شده است.


نوسازی ۱۱۰ تجهیز بندری و دریایی به همت دولت سیزدهم
علی فتحی عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته ۵۵ تجهیز بندری و دریایی نوسازی و بهره‌برداری شده است، گفت: امسال نیز نوسازی ۵۵ تجهیز دیگر در دستور کار این سازمان قرار دارد. وی با اشاره به سیاستگذاری و تصمیمات اتخاذ شده در زمینه نوسازی تجهیزات بندری و دریایی طی دولت سیزدهم گفت: نوسازی ناوگان تجهیزات بندری و دریایی پس از گذشت ۲۰ سال در دولت سیزدهم در دستور کار دولت قرار گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی