صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

ارتش صهیونیستی گذرگاه رفح را به طور کامل تخریب کرد

رفح در محاصره 360 درجه

همزمان با حملات مرگبار رژیم صهیونیستی در نوار غزه، گزارش‌ها نیز از درگیری شدید مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در مناطق غربی رفح حکایت دارد. در همین رابطه، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از حمله راکتی از نوار غزه به پایگاه نظامی کرم ابو سالم خبر داد. گروهان‌های قدس تصاویری از هدف قرار دادن نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه جبالیا و شمال نوار غزه را منتشر کرد. گردان‌های مجاهدین نیز مقر فرماندهی نیروهای اسرائیلی را در محور نتساریم هدف حمله موشکی قرار داد. این حملات نیز چون حملات اخیر گروه‌های مقاومت خسارات مهمی را به ارتش صهیونیستی وارد کرد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در نبردهای 24 ساعت گذشته در نوار غزه 12 نظامی دیگر این رژیم زخمی شدند. ناظر به این خسارات بود که فرمانده تیپ گیفعاتی ارتش رژیم صهیونیستی، شکست رزمندگان مقاومت از جمله حماس در رفح را چالش بزرگ این رژیم دانست که تاکنون هزینه‌های سنگینی برای آن داده شده است.
در این بین اما حملات جنون‌آمیز اشغالگران علیه مردم غزه از آسمان و زمین و دریا بی‌وقفه ادامه دارد. همچنان که جنگنده‌ها و پهپادهای رژیم مناطق مسکونی و چادرهای آوارگان را آماج حملات موشکی قرار داده‌اند، قایق‌های جنگی ارتش اشغالگر نیز از سمت دریا مناطق غربی شهر غزه را بشدت هدف قرار می‌دهند. در همین رابطه، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در روز سه‌شنبه ۳ جنایت دیگر را علیه فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده که طی آن ۲۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۷۱ نفر هم زخمی شدند.

تشدید بحران‌های غزه با تخریب گذرگاه رفح
در این روزهای گرم، مردم غزه که در محاصره غذایی و دارویی رژیم صهیونیستی بحران قحطی و گرسنگی را تجربه می‌کنند، از کمبود شدید آب نیز رنج می‌برند. روز گذشته منابع خبری از تشدید بحران کمبود آب در نوار غزه در سایه ادامه بمباران‌ها و بالا رفتن دمای هوا خبر دادند که تبعاتی چون افزایش بیماری و مرگ و میر خواهد داشت. در همین رابطه یکی از مقامات بهداشتی غزه با اشاره به شیوع بیماری‌های واگیردار در اردوگاه‌های آوارگان بویژه هپاتیت گفت که حشرات به دلیل آب فاضلاب در اطراف بیمارستان‌ها و اردوگاه‌ها زیاد شده‌اند. وی هشدار داد که گرسنگی در شمال نوار غزه جان افراد را می‌گیرد و ما نمی‌توانیم کودکان را از سوء‌تغذیه نجات دهیم.
در این بین، رژیم صهیونیستی گذرگاه زمینی رفح در مرز بین مصر و نوار غزه را به طور کامل به آتش کشیده و تخریب کرد؛ گذرگاهی که تنها خروجی موجود در نوار غزه برای حدود دو و نیم میلیون فلسطینی و تنها کانال ارتباطی این باریکه با دنیای خارج و محل ورود کمک‌های اولیه و غذایی به مردم است. در فایل ویدیویی یک دقیقه و 9 ثانیه‌ای منتشر شده توسط ارتش صهیونیستی، تمامی ساختمان‌ها و بخش‌های گذرگاه رفح به آتش کشیده شده و تخریب شده است. همزمان با پخش این فایل ویدیویی، اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه یک شرکت امنیتی اقدام به احداث گذرگاهی برای مسافران در نزدیکی گذرگاه تجاری کرم ابوسالم در شرق گذرگاه رفح خواهد کرد. رژیم صهیونیستی هفته‌هاست گذرگاه رفح را اشغال کرده و مانع از ورود هرگونه کالا و کمکی به نوار غزه می‌شود. شمار زیادی از افراد مجروح و بیماران به سبب بسته بودن گذرگاه رفح قادر به سفر به خارج نیستند و بسیاری از این افراد با مرگ دست و‌ پنجه نرم می‌کنند.

تونل‌ها، کابوس اسرائیل
روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از یائیر سوکرمن سرهنگ ارتش رژیم صهیونیستی بیان کرد که تعداد تونل‌های حماس در شهر رفح بسیار زیاد است و حماس دوربین‌های زیادی در شهر رفح نصب کرده تا نبرد در این شهر را از زیر و روی زمین اداره کند. او همچنین گفت بمب‌گذاری خانه‌ها و ساختمان‌ها در رفح قبل از ورود نیروهای اسرائیلی، یکی از تهدیداتی است که ارتش رژیم صهیونیستی در این شهر با آن روبه‌روست.

جستجو
آرشیو تاریخی