صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

یک مقام صهیونیست سرنوشت جنگ رژیم اشغالگر با مقاومت لبنان را پیش‌بینی کرد

جنگ با حزب‌الله برای اسرائیل خونبار خواهد بود

امیر فرشباف/ همزمان با برجسته شدن احتمالات و گمانه‌های مبنی بر وقوع جنگ تمام‌عیار میان رژیم صهیونیستی و مقاومت لبنان، صداهای مخالفت با جنگ از درون اراضی اشغالی نیز بلندتر و هشدارها جدی‌تر شده‌اند. در یکی از تازه‌ترین مواضع، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در امریکا هشدار داد که کاری که حزب‌الله می‌تواند در سه روز با اسرائیل انجام دهد، وحشتناک است.
به گزارش شبکه المیادین، مایکل اورن، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در واشنگتن، در پاسخ به پرسش «فارین پالیسی» از پیش‌بینی سرنوشت جنگ با حزب‌الله گفت: «این جنگ برای اسرائیل خونبار خواهد بود.»
وی تأیید کرد حزب‌الله یک تهدید استراتژیک برای رژیم صهیونیستی است که می‌تواند ظرف سه روز «وضعیت وحشتناکی» را برای اسرائیل ایجاد کند.
 این مجله در مطلبی تحت عنوان «جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله چگونه ممکن است به نظر برسد؟» تأیید کرد هر جنگی در آینده برای اسرائیل خونبار خواهد بود و خاطرنشان کرد که حزب‌الله به‌عنوان مجهز‌ترین نهاد غیردولتی جهان، دشمنی بسیار قوی‌تر از حماس است. در این مطلب پژوهشی همچنین تصریح می‌شود که حماس برای رژیم صهیونیستی یک «تهدید تاکتیکی» و حزب‌الله یک «تهدید راهبردی» محسوب می‌شود.
در این گزارش آمده است که برآوردها حاکی از آن است که مقاومت لبنان، حدود 130 هزار موشک دارد که می‌تواند عملکرد بهتری از سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته اسرائیل داشته باشد و به بزرگترین شهرهای فلسطین اشغالی حمله کند. در این گزارش همچنین تأیید می‌شود که انتشار تصاویر ضبط شده توسط پهپاد «هدهد» از صنایع راهبردی بندر حیفا، دلیلی بر دست برتر اطلاعاتی مقاومت لبنان نسبت به نیروی هوایی پرهزینه اسرائیل و دسترسی حزب‌الله به عمق اراضی اشغالی است. فارن پالیسی درخصوص استفاده مقاومت لبنان از ظرفیت تونل‌ها، به نقل از برخی تحلیلگران صهیونیست آورده است که حزب‌الله شبکه ممتد و پیچیده‌ای از تونل‌ها در زیر لبنان دارد که گسترده‌تر از تونل‌های حماس در غزه است.
نکته محوری دیگر در این گزارش، عدم محاصره لبنان و امکان ارتباطی حزب‌الله با بیرون است که موقعیت آن را متمایز کرده است. در گزارش فارن پالیسی تصریح شده که «برخلاف غزه که از نظر جغرافیایی از حامیان خود در تهران جدا شده است، ایران راه‌های تدارکات زمینی و هوایی به لبنان از طریق عراق و سوریه ایجاد کرده که می‌تواند برای حمایت از حزب‌الله در صورت وقوع یک جنگ همه‌جانبه مورد استفاده قرار گیرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی